در سال ۲۰۱۵ فرماندار ایالت کالیفرنیا قانونی تصویب کرد که بر طبق آن تا سال ۲۰۳۰ این ایالت باید به سهم ۵۰ درصدی انٰرژی‌های پاک مثل انرژی‌ خورشیدی یا بادی برسد. در کنفرانس مطبوعاتی بعد از امضای این قانون، فرماندار تصریح کرد:

باید قبول کنیم که وضعیت امروز به علت استفاده‌ی بیش از حد ما از سوخت‌های فسیلی نظیر نفت و گاز است. نفت که باعث رفاه انسان شده بود، امروز مقدمات نابودی وی را آماده می‌کند. ما باید به سمت رهایی از سوخت‌های فسیلی حرکت کنیم.

حالا بعد از ۲ سال از امضای این قانون، دفتر انرژی‌‌های عمومی کالیفرنیا با انتشار گزارشی اعلام کرده است که کالیفرنیا تا سال ۲۰۲۰ به اهداف خود در مورد انرژی‌های تجدید‌پذیر خواهد رسید. در نتیجه مقامات این ایالت ۱۰ سال زودتر از آن‌چه وعده‌ داده‌ بودند به اهداف خود جامه‌ی عمل پوشانده‌اند.

کالیفرنیا سه تأمین‌کننده‌ی بزرگ انرژی دارد و هر سه شرکت خبر از سهم ۲۵ درصدی انرژی‌های نو در سبد محصولات خود می‌دهند و طبق اعلام این شرکت‌ها، تا سال ۲۰۲۰ سهم این نوع از انرژی‌ها به ۵۰ درصد می‌رسد.

از سال ۲۰۰۲ موضوع گرمایش زمین و انرژی‌های تجدید‌پذیر برای مقامات ایالت کالیفرنیا اهمیت پیدا کرد. در همین راستا، از سال ۲۰۰۸ میزان تولید کربن‌ دی‌اکسید در این ایالت روندی نزولی نشان می‌دهد. تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی قانون‌گذاری و حمایت از تولید‌کنندگان انرژی‌های تجدید‌پذیر باعث شده است هزینه‌ی تولید انرژی به وسیله‌ی خورشید، باد یا دیگر منابع تجدید‌پذیر به‌شدت کاهش داشته باشد که در نهایت توجیه اقتصادی تولید برق از این منابع را به اثبات می‌رساند.

هر آنچه باید درباره انرژی بادی و توربین‌ های بادی بدانید
مشاهده

با نگاهی به آمار منتشرشده می‌توان میزان کاهش قیمت‌ها را در سال‌های مختلف مشاهده کرد. در سال ۲۰۰۸ برای ۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی ۱۳۵.۹۰ دلار هزینه صورت می‌گرفته که در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۲۹.۱۷ رسیده است؛ کاهشی نزدیک به ۷۷ درصد. به علاوه، می‌توان کاهش ۴۷ درصدی در تولید انرژی بادی مشاهده کرد؛ در سال ۲۰۰۷ هزینه تولید ۱۰ مگاوات انرژی بادی ۹۷.۱۱ دلار بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۵۰.۹۹ دلار رسیده است.

کالیفرنیا برای رسیدن به اهداف خود در مورد اقتصاد بدون کربن بسیار جدی ظاهر شده است. این ایالت برنامه دارد تا سال ۲۰۴۵ به سهم ۱۰۰ درصدی انرژی‌های تجدید‌پذیر برسد و در آینده‌ای نه‌چندان دور ممنوعیت تردد اتومبیل‌هایی با سوخت فسیلی را اعلام کند.