قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۲۳۱ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل آشفتگی در بازارهای مالی سرمایه گذاران به فکر سرمایه گذاری در بازار طلا افتاده اند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و از پایین ترین رقم یک هفته اخیر فاصله گرفت.

نتایج انتخابات کنگره آمریکا روی قیمت طلا تاثیر دارد. انتظار می رود حزب دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرد و جمهوری خواهان همچنان اکثریت سنا را حفظ کنند.

دو تکه شدن کنگره ممکن است موقتا به ارزش دلار آسیب بزند، زیرا پیروزی دموکرات ها در یک یا هر دو مجلس احتمالا به معنای کاهش محبوبیت دولت ترامپ و سیاست های دو سال اخیری است که موجب افزایش رشد شرکت های آمریکایی شده است. پیتر فانگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات، بازارها پرنوسان خواهند بود…در کوتاه مدت و میان مدت، قیمت طلاشاهد افزایش خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.33 درصد افزایش به 1231 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با 0.53 درصد افزایش به 1232 دلار و 80 سنت رسید.

امروز شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با حدود 0.4 درصد کاهش مواجه بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران همچنین در انتظار نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است اواخر امروز آغاز شود. نتیجه این نشست برای حدس زدن چشم انداز سیاست پولی آمریکا از اهمیت برخوردار است.

انتقاد نشریه آمریکایی از آزمایش جنگنده «F-۳۵» در افغانستان
مشاهده

انتظار نمی رود سیاست گذاران فدرال رزرو در نشست این هفته دست به افزایش نرخ بهره بزنند، اما تجار منتظرند ببینند چه سرنخ هایی می توان از افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه دسامبر و همچنین سال 2019 به دست آورد.