تسلا به‌تازگی اقدام جدیدی برای افزایش فروش محصولات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر خود کرده است. این شرکت در نظر دارد در ۸۰۰ نمایندگی از فروشگاه‌های هوم دیپوت (Home Depot) فضایی اختصاصی برای فروش باتری، شارژر و پنل‌ خورشیدی ایجاد کند. هر دو شرکت‌ تسلا و هوم دیپوت ابراز امیدواری کرده‌اند که این اقدام مشترک موجب رونق فروش این محصولات شود. از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داده تسلا در حال مذاکره با فروشگاه‌های لوو (Lowe) برای اقدامی مشابه است. تسلا تاکنون از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.

این اقدام تسلا اندکی غافلگیرانه بود. شرکتی که تاکنون محصولات خود را تنها از طریق وب‌سایت و اتاق‌های نمایش اختصاصی به مشتریان عرضه می‌کرد، حالا در حرکتی هوشمندانه می‌خواهد بازار خود را گسترش دهد و مشتریان بیشتری جذب کند.

تسلا در سال ۲۰۱۶ شرکت سولارسیتی را که در زمینه ساخت پنل‌های خورشیدی فعالیت می‌کرد به مالکیت خود در آورد که نشان از عزم این شرکت برای حضور در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار فعالیت اصلی خود یعنی ساخت خودروی الکتریکی دارد. خرید سولارسیتی یک گام مهم برای تسلا بود؛ چراکه اکنون با داشتن پنل‌های خورشیدی سولارسیتی می‌تواند آن‌ها را با باتری‌های پاوروال (Powerwall) خود ترکیب کند و خدمات کاملی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه دهد.

همکاری تسلا با دو مجموعه فروشگاهی بزرگ آمریکا، مشتریان بیشتری را متوجه محصولات مرتبط با انرژی‌های نوی این شرکت می‌کند و به تسلا اجازه می‌دهد زمان و هزینه کمتری صرف بازاریابی و فروش این دسته از محصولاتش کند.

سقف خورشیدی تسلا، محصول دیگر این شرکت که در آستانه ورود به بازار است می‌تواند بهترین فرصت برای فاصله گرفتن از سایر رقبا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد. مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، معتقد است این سقف‌های خورشیدی راهکاری بسیار مطلوب و دلچسب برای جایگیزی پنل‌های خورشیدی سنتی هستتد. او می‌خواهد همان کاری را بکند که پیش‌تر با ارائه خودروهای لوکس و مدرن تسلا با خودروهای الکتریکی کرده است.

زمین دقیقا چقدر گرم شده است؟ آیا مقدار آن مهم است؟
مشاهده

تسلا کار نصب این بام‌ها را برای مشتریانی که سال گذشته آن را خریداری کرده‌اند آغاز کرده است.