مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری از تامین ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران مشهد مقدس همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

محسن حاجی‌اسماعیلی  اظهار کرد: بالغ بر 5000 دستگاه ناوگان اتوبوس حمل و نقل عمومی جاده‌ای به منظور جابجایی خیل عظیم زائران و هیأت‌های مذهبی از سراسر کشور برای شرکت در مراسم سوگواری ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس تأمین شد.

وی با بیان این که 40 هزار راننده و کمک راننده آماده جابجایی زائران از شهرهای مختلف هستند، افزود: طبق روال همه ساله، هم‌زمان با ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) در روزهای 28 و 29 ماه صفر، خیل عظیم زائران و هیأت های مذهبی برای شرکت در مراسم سوگواری به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند که برای سفرهای بازگشت این زائران هماهنگی‌های لازم با اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری برای تأمین ناوگان اتوبوسی، انجام شده است.

وی تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری از فردا 16 آبان ماه لغایت شنبه 19 آبان ماه، صدور صورت وضعیت برخط توسط کلیه شرکت‌های مسافربری استان خراسان‌رضوی به تمام مقاصد در سراسر کشور بدون لحاظ کردن شرایط شبکه سیر و بدون محدودیت امکان‌پذیر است.

برای ایام اربعین امسال نیز هماهنگی های لازم با اتحادیه شرکت های حمل و نقل مسافری جهت تامین ناوگان مورد نیاز و کنترل قیمت ها صورت گرفته بود، اما خروجی این هماهنگی ها کمبود ناوگان اتوبوس و افزایش قیمت بلیت برای مسیر مهران-تهران به 300 هزار تومان افزایش یافت. مسئله ای که باعث شد وزیر راه و شهرسازی دستور استقرار معاون سازمان راهداری در پایانه مهران را صادر کند.

بافت فرهنگی و مذهبی استان سمنان در اجلاسیه سراسری نماز معرفی شود
مشاهده