سئوی داخلی یا On-Page مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه‌سازی وب‌سایت است که به شما کمک می‌کند جایگاه  بهتری در فهرست رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست آورید.

اگر می‌خواهید در بازار رقابتی امروزی، صدای آنلاین خود را از سایرین متمایز کنید، باید کارایی وب‌سایت خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف، به‌راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند. این امر مستلزم آن است که همیشه مبانی سئوی داخلی وب‌سایت خود را به‌روز نگه‌دارید.

در طول چند سال گذشته، قوانین سئوی داخلی دست‌خوش تغییرات زیادی شده است؛ زیرا گوگل تلاش می‌کند «بهترین نتایج» را به کاربران ارائه دهد. حالا صفحه‌ی استاندارد نتایج جستجو، لزوماً برای لینک‌هایی که واژه‌ی جستجوشده را تیتر خود لحاظ کرده‌اند، رتبه‌ی بالاتری قائل نیست.

در این قسمت از آموزش دیجیتال مارکتینگ، می‌خواهیم مهم‌ترین عناصری را که کیفیت سئوی داخلی وب‌سایت شما را بهبود می‌دهند، مرور کنیم:

سئوی داخلی چیست

اگر شما عبارت «on-page SEO» را در گوگل جستجو کنید، در نخستین مرحله توضیح پلتفرم MOZ را مشاهده می‌کنید: «بهینه‌سازی صفحات وب شخصی، به‌طوری‌که رتبه‌ی بهتر و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. سئوی On-page درواقع بهینه‌سازی صفحه‌ی وب به کمک محتوا و کد HTML است، برخلاف سئوی Off-page  که به لینک‌ها و سایر سیگنال‌های خارجی اشاره دارد.»

بنابراین سئوی داخلی، عناصر ضروری صفحه‌ی وب‌سایت شما را به‌طوری کنار یکدیگر قرار می‌دهد که رتبه‌ی بهتری در جستجوی گوگل به دست آورید. نکته‌ی کلیدی این است که با پیچیده‌تر شدن سیستم گوگل، یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار در بهینه‌سازی صفحه، «مرتبط» باقی ماندن است. صفحه‌ی وبلاگ یا وب‌سایت شما تا چه حد به موضوعاتی که جستجو می‌شوند مرتبط است؟ این نخستین نکته‌ای است که باید در توسعه‌ی صفحه‌ی خود به یاد داشته باشید.

فرض کنید که این مراحل، مزیت کاربر نهایی را برای شما به همراه می‌آورند. شما تقریباً هشت ثانیه فرصت دارید تا روی یک بازدیدکننده تأثیر بگذارید و تعامل او را جلب کنید. هرچه تعامل کاربران با وب‌سایت شما بیشتر باشد و هرچه زمان بیشتری در وب‌سایت شما باقی بمانند، تجربه‌ی کاربری بهتری خواهند داشت. استراتژی‌ها و مقولاتی که در ادامه‌ی مطب ذکر می‌کنیم، به شما کمک می‌کنند ترافیک بیشتری به دست آورید و در نتایج جستجو، بهتر دیده شوید. اما اقدام ضروری مرحله‌ی بعد، که حتماً باید آن را در دستور کار خود قرار دهید، آنالیز وب‌سایت و مشاهده‌ی آناتومی صفحات شما است.

متا تگ‌ها (Meta Tags)

یکی از مهم‌ترین اقدامات سئوی داخلی، پیاده‌سازی تگ‌ها یا همان برچسب‌ها است. برخی از برچسب‌ها، دیگر مثل گذشته با یک‌بار اجرا سئوی شما را بهبود نمی‌دهند، ولی اگر آن‌ها را به‌طور بهینه به کار بگیرید، ترافیک وب‌سایت را بالا می‌برند.

متا تگ‌ها باید اطلاعات صفحه‌ی شما را به موتور جستجو ارائه دهند. مخصوصاً متا تگ‌های سفارشی بیشتر روی کاربران تأثیر می‌گذارند و کلیک‌ها (و طبیعتاً ترافیک) بیشتری را به وب‌سایت شما می‌آورند.

برچسب‌های عنوان (Title Tags)

شما در صفحات وب‌سایت از تگ‌های مختلفی استفاده می‌کنید که برچسب عنوان، مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. عنوان، همان عبارتی است که کاربران در نتایج جستجوی ارگانیک و پرداخت‌شده مشاهده می‌کنند و همان کلماتی است که بالای برگه‌ها (تب‌ها) در مرورگر ظاهر می‌شود.

برچسب عنوان، نشان می‌دهد که این صفحه در مورد چیست. هنگامی‌که گوگل می‌خواهد صفحات وب را برای نمایش‌های خاص رتبه‌بندی کند، به برچسب عنوان نگاه کرده و آن را با بقیه‌ی محتوای صفحه مقایسه می‌کند.

اگر شما با HTML کار می‌کنید، کد برچسب عنوان احتمالاً شبیه به سطر زیر خواهد بود:

</title>آموزش بازاریابی دیجیتال؛ بخش ششم: سئوی داخلی<title>

بااین‌حال، افزونه‌ی سئوی وردپرس Yoast به شما امکان می‌دهد یک برچسب عنوان سفارشی درون پلتفرم بسازید.

 نکته ۱:  برچسب‌های عنوان را توصیفی و کوتاه نگه‌دارید و به محدودیت کاراکتر گوگل توجه داشته باشید.

نکته ۲: درحالی‌که توصیه می‌شود از کلمه کلیدی اصلی خود در عنوان استفاده کنید، ولی همان‌طور که گفتیم گوگل محتوای شما را با این عبارت مقایسه می‌کند. بنابراین مهم‌ترین کلمات «مرتبط» را ابتدای عنوان خود قرار دهید.

نکته ۳: بهینه‌سازی تگ عنوان شما را از رقبا متمایز می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کلیدواژه‌های شما برای مخاطبان جذاب هستند و درعین‌حال اطلاعات کسب‌وکار شما را شامل می‌شوند.

نکته ۴: برای هر صفحه، تگ عنوان جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

توضیحات متا (Meta Descriptions)

توضیحات متا به کاربران می‌گوید که در صفحه‌ی وب‌سایت شما، با چه مطالبی روبرو می‌شود. توضیحات متا درواقع همان متن کوتاهی است که در صفحه‌ی نتایج گوگل، زیر عنوان مطلب شما قرار می‌گیرد و اگرچه یک فاکتور مستقیم رتبه‌بندی نیست، ولی موتورهای جستجو برای تعیین موضوع صفحه و مخاطبان به‌منظور درک ارزش محتوای شما، آن را می‌خوانند.

یک توصیف متای خوب، ممکن است مزیتی رقابتی برای محتوای شما محسوب شود و نرخ کلیک‌های وب‌سایت را بالا ببرد. گرچه ممکن است گوگل توضیح سفارشی را حذف کند و بخشی از محتوای صفحه را با آن جایگزین کند، ولی توصیه می‌شود این بخش را برای هر صفحه از وب‌سایت با دقت پر کنید.

آمادگی کسب و کار برای تکنولوژی آینده
مشاهده

نکته ۱: گوگل برای کاربران دسکتاپ ۲۰۰ کاراکتر و برای کاربران تلفن همراه، حداکثر ۱۷۲ کاراکتر را نمایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود توضیحات خود را برای هر دو گروه از مخاطبان و بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ کاراکتر بهینه‌سازی کنید.

 نکته ۲: به‌طور واضح مشخص کنید که کاربران در این صفحه چه مطالبی را مشاهده می‌کنند. نام برند خود را اضافه کنید و یک یا دو کلیدواژه را باظرافت در توضیحات جانمایی کنید. به واژه‌های مترادف و اصطلاحات دیگری که عنوان شما را پوشش می‌دهند، توجه کنید.

نکته ۳: توضیحات متا، نخستین تعامل بسیاری از بازدیدکنندگان با برند شما است، پس لحن آن را دوستانه تنظیم کنید.

موفقیت سئوی شما، با تگ عنوان و توضیحات متا شروع می‌شود. زمانی که کلیک اولیه را دریافت کردید، به مرحله‌ی بعد قدم می‌گذارید: یعنی جایی که محتوای باکیفیت و تجربه‌ی کاربری، مهم‌ترین نقش را در تعامل مخاطبان ایفا می‌کنند.

تگ هدینگ (Heading Tags)

صفحه‌ی فرود وب‌سایت یا وبلاگ شما، باید برچسب‌های هدینگ متعددی را (از h1 تا h6) شامل شود. h1 مهم‌ترین برچسب یا به عبارتی تیتر صفحه‌ی اصلی شما است. هرگز نباید در هر صفحه‌ی خود، بیش از یک h1 داشته باشید. ساب‌هدینگ‌ها یا زیر تیترهای بعدی را می‌توانید با h2 ها، h3 و غیره نشان دهید، به‌طوری‌که محتوای منظمی را پیش روی کاربران بگذارید.

ساب‌هدینگ‌ها نشان‌دهنده‌ی بخش‌های مختلف صفحه‌ی شما هستند و هم علاوه بر بهبود سئو، کار مخاطبان شما را هم راحت‌تر می‌کنند.

فاکتورهای سئو (SEO Factors)

  • عنوان: عنوان صفحه و همچنین واژه‌هایی که در هدینگ تگ‌ها استفاده می‌کنید، باید نمای کلی محتوای صفحه را به کاربران نشان دهد. به یاد داشته باشید که الگوریتم موتور جستجو مقداری از مطالب زیر هر برچسب عنوان را بررسی می‌کند تا ارتباط آن‌ها را با یکدیگر بیابد.
  • هدینگ‌ها: زیرتیترها، ساختار صفحه‌ی شما را شکل می‌دهند و باید مطمئن شوید که محتوای هر قسمت از هدینگ از آن پشتیبانی می‌کند.
  • کلیدواژه اصلی: کلیدواژه‌ی اصلی باید در تگ h1 قرار بگیرد. به‌هیچ‌وجه از هدینگ اول صرف‌نظر نکنید (یا آن را کنار نگذارید)، چراکه درواقع گوگل و بازدیدکنندگان به کمک h1 موضوع صفحه‌ی شما را درک می‌کنند. بسیاری از وبلاگ‌ها نظیر وبلاگ‌های وردپرس، به‌طور خودکار عنوان پست را به‌جای h1 قرار می‌دهند. حتماً به نسخه HTML صفحه نگاه کنید تا مطمئن شوید که تگ h1 وجود دارد.
  • اجتناب از کلمات کلیدی غیر ضروری: یکی از عواملی که باعث می‌شود موتورهای جستجو وب‌سایت شما را در نتایج خود نشان ندهند، لحاظ کردن کلیدواژه‌های غیرضروری در تگ‌های عنوان است.
  • استفاده از هدینگ‌های مختلف برای صفحات مختلف: هرگز از یک تگ h1 مشابه برای صفحات مختلف استفاده نکنید. این اشتباه تأثیر بسیار بدی روی سئوی شما خواهد داشت؛ زیرا گوگل نمی‌داند کدام صفحه را به سؤال جستجو شده نسبت دهد و رتبه‌بندی کند.

فاکتورهای کاربردپذیری (Usability Factors)

نکته‌ای که در خصوص صفحات فرود و برخی از وبلاگ‌ها وجود دارد، این است که کاربران شما، تمام صفحه را نمی‌خوانند. آن‌ها بخش‌های مختلف را خیلی سریع ازنظر می‌گذرانند و به دنبال بخش‌هایی می‌گردند که سؤال آن‌ها را پاسخ می‌دهد، یا ارزشی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

تیتر اصلی و تیرهای کمکی، صفحه را به چندین بخش تقسیم می‌کنند و  باعث می‌شوند ارائه‌ی تمیزتری داشته باشید. تیترهای کمکی به کاربران کمک می‌کنند به‌راحتی در سراسر صفحه حرکت کنند، پس اگر می‌خواهید موضوع بحث را عوض کنید یا در مورد جوانب مختلف یک سرویس صحبت کنید، از h2 استفاده کنید. اگر می‌خواهید h2 را نیز به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، از تگ h3 استفاده کنید.

درهرصورت هدینگ‌ها را نادیده نگیرید، چراکه آن‌ها نسبت به تگ استاندارد پاراگراف <p> یا کلمات بولد، وزن بیشتری دارند.

همیشه در نوشتن هدینگ‌ها، به خوانندگان فکر کنید. آن‌ها نباید حس کنند مجبور شده‌اند (یا وادارشان کرده‌اید) کلیدواژه‌ای را که شما به‌صرف بهینه‌سازی صفحه نوشته‌اید، بخوانند.

بهینه‌سازی آدرس URL

رشته‌ی URL باید کوتاه، مختصر و به‌راحتی قابل‌ خواندن باشد. به مثال زیر توجه کنید:

  • http://domain.com (یک فولدر)
  • http://domain.com/folder1 (دو فولدر)
  • http://domain.com/folder1/folder2   (سه فولدر)

۱- هر چه تعداد فولدرهای کمتری داشته باشید، آدرس شما رتبه‌ی بهتری به دست می‌آورد.

۲- در مرحله‌ی بعد باید توجه کنید که نحوه‌ی نوشتن آدرس، یک قانون سئو است: شما باید واژه‌های URL را با خط ربط (-) به یکدیگر وصل کنید، نه با آندرلاین (_)

۳- زمانکیه دو صفحه‌ی وب‌سایت، اطلاعات مشابهی را به اشتراک می‌گذارند، از برچسب هدایت ۳۰۱ یا تگ Canonicalization استفاده کنید (rel=canonical) تا صفحه‌ی قوی‌تری داشته باشید. این امر از انتشار محتوای تکراری جلوگیری می‌کند و به گوگل نشان می‌دهد که کدام صفحه را باید رتبه‌بندی کند.

چرا باید کارمندانی با تحصیلات عالی استخدام کنیم
مشاهده

۴- تا حد ممکن URL را کوتاه نگه‌دارید. همیشه یک URL کوتاه‌تر را راحت‌تر می‌توان به اشتراک گذاشت و همین اصل به تجربه‌ی کاربری بهتر منجر می‌شود. شما می‌خواهید خوانندگان به‌سرعت و بدون دیدن اعداد، دسته‌ها، نمادها، و یا ترکیبی از آن‌ها، آنچه را که در صفحه‌ی شما است تشخیص دهند.

۵- کلیدواژه اصلی خود را در URL ذکر کنید. البته اینجا هم مثل سایر فاکتورهای سئوی داخلی، نباید اجازه دهید آدرس شما غیرطبیعی به نظر برسد یا کلیدواژه‌های زیاد و غیرضروری را به آن تحمیل کنید. بهتر است آدرس را در حدود پنج کلمه، که به‌وضوح اطلاعات صفحه‌ی شما را مشخص می‌کنند، نگه دارید.

۶- درنهایت، اجازه ندهید بازدیدکنندگان پیش از کلیک کردن روی لینک؛ سردرگم باقی بمانند. کاربران باید به کمک عنوان، توضیحات متا و توضیحات URL، به ایده‌ی مشخص و درستی رسیده باشند.

محتوای معتبر و کاربرپسند

گوگل صفحه‌ی شما را ازنظر پاسخگویی به نیازها و مقاصد کاربران بررسی می‌کند. بنابراین عنوان دقیق وبلاگ و محتوای شما باید به‌وضوح توضیح دهد که چه محصولات یا خدماتی را ارائه می‌کنید.

شما باید محتوای خود را در بازار رقابتی محتوای امروزی، متمایز کنید. یکی از رایج‌ترین سخنانی که در دنیای سئو و بازاریابی محتوا می‌شنوید، این است که «محتوا پادشاه است». درواقع سئو و بازاریابی محتوا، همپوشانی بسیار زیادی دارند.

محتوا شامل کلمات و کلیدواژه‌هایی است که باهدف ارزش‌آفرینی انسانی نوشته می‌شوند. درعین‌حال، محتوا، مقصود مطلوب موتورهای جستجو نیز هست. این ویژگی فونداسیون اغلب تلاش‌های سئو داخلی شما را شکل می‌دهد.

محتوا را به‌عنوان یک گفتگو با خوانندگان وب‌سایت در نظر بگیرید. آیا آن‌ها با مطالعه (یا تماشا یا شنیدن) محتوای شما خشنود و سرگرم می‌شوند، یا خسته و کلافه تصمیم می‌گیرند وب‌سایت شما را ترک کنند؟

هنگامی‌که می‌خواهید محتوایی تولید کنید، باید ثابت کنید که درزمینه‌ی کاری خود معتبر و مسلط هستید. محتوای عالی به‌طور مستقیم با مخاطبان حرف می‌زند، ارزشی را که شما پیشنهاد می‌دهید به آن‌ها نشان می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند بیشتر مطالعه کنند، یا با شرکت شما تماس بگیرند.

به‌عبارت‌دیگر محتوایی سئو و ترافیک وب‌سایت را بهبود می‌دهد که در درجه‌ی اول، راه‌حلی برای مشکلات مشتریان پیشنهاد کند و درعین‌حال؛ نگارشی جذاب و بدون اشتباهات املایی و گرامری داشته باشد.

نکته: خودتان را با به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، همگام کنید.

کلیدواژه‌های هدفمند

محتوای شما علاوه بر جذابیت و کاربرپسند بودن، باید روی کلیدواژه‌های اصلی متمرکز باشد. مشابه با پروسه‌ای که در انتخاب متا تگ‌ها طی کرده‌اید، محتوای شما نیز (مخصوصاً در صفحات معرفی محصولات و خدمات) باید بر مبنای یک یا چندین کلیدواژه‌ی هدف‌گذاری شده، توسعه داده شود.

یادآوری می‌کنیم که وردپرس تمامی این امکانات را به‌راحتی در اختیارتان می‌گذارد. ولی چرا هدف‌گذاری یک کلیدواژه از چنین اهمیتی برخوردار است؟ استفاده‌ی صحیح از کلیدواژه‌های هدفمند، به‌طور مستقیم بازگشت سرمایه‌ی بازاریابی دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچه درک بهتری از کلیدواژه‌ها داشته باشید، بازاریابی استراتژیک تری خواهید داشت. به این منظور باید کلیدواژه‌ها را بر اساس تحقیقات و آنالیزهای اصولی انتخاب کنید و درعین‌حال مطمئن شوید که شرکت می‌تواند اهداف مذکور را ارائه کند.

شما با استفاده از Google AdWords Keyword Planner می‌توانید حجم جستجوها را مشاهده کنید و با کمک SEMRush می‌توانید آنچه را که رقبای شما هدف‌گذاری می‌کنند، آنالیز کنید. درنهایت گزینه‌هایی را انتخاب کنید که برای شرکت شما مناسب‌تر هستند:

  • کلیدواژه‌های اطلاعاتی: اصطلاحاتی برای کاربرانی که می‌خواهند در مورد یک موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورند. مانند «سئوی داخلی»!
  • کلیدواژه‌های مبادلاتی: واژه‌های هدفمندی برای کاربرانی که به دنبال خرید یک محصول یا خدمات هستند. این کلیدواژه‌ها معمولاً با صفاتی مانند «بهترین»، «کاراترین» و نظیر آن همراه‌اند.
  • کلیدواژه‌های مبتنی بر مکان: هنگامی‌که کاربران به دنبال یک کسب‌وکار محلی یا یک مکان فیزیکی هستند.

نکته: گوگل برای تشخیص میزان ارتباط محتوای شما با موضوعات جستجوشده، به کلیدواژه‌های LSI یا نمایه‌سازی معنایی نهفته‌ی کلمات نگاه می‌کند و الگوهای موضوعات، عناوین و عبارات را تشخیص می‌دهد. درنتیجه سئوی شما باید تمام واژه‌ها و اصطلاحات مترادف و مرتبط را پوشش دهد.

لینک‌های داخلی و خارجی

لینک‌ها بیشترین وزن سئو را با خود حمل می‌کنند. لینک‌های کسب‌شده از منابع باکیفیت و سایت‌های معتبر، دامنه را تقویت می‌کنند، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌دهند و ارزش سئوی شما را بالا می‌برند.

چگونگی کسب لینک‌های خارجی، بخشی از استراتژی سئوی off-page است. با استفاده از بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل و سایر روش‌های خلاقانه، لینک‌های مناسبی را که برای سئوی شما ارزشمند هستند، بیابید.

از طرف دیگر، پیوند داخلی به صفحات دیگر وب‌سایت شما، کلمات کلیدی را تقویت می‌کند و تصمیم‌گیری گوگل برای رتبه‌بندی کلیدواژه‌های خاص را تسهیل می‌کند. لینک‌های داخلی بین صفحات سرویس‌ها و وبلاگ‌ها، قابلیت پایش (Crawlability) وب‌سایت شما را بهبود و مهم‌ترین صفحات وب‌سایت را به گوگل نشان می‌دهد.

رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک
مشاهده

اگر شما یک لینک جدید را به صفحه‌ی اصلی خود اضافه کنید، گوگل راحت‌تر محتوای جدید و به‌روزرسانی شده‌ی وب‌سایت شما را تشخیص می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای لینک‌های داخلی این است که فرصت‌ها و گزینه‌ای بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا در وب‌سایت شما باقی بمانند. به‌علاوه، گوگل متوجه می‌شود که تعاملات درونی وب‌سایت شما افزایش پیداکرده است. توجه کنید، شما نباید به هر جمله از محتوای خود یک لینک اضافه کنید. اما اگر در هر صفحه چندین لینک خوب داشته باشید، سئوی قوی‌تری خواهید داشت.

بهینه‌سازی تصاویر

هنگامی‌که تصاویر را به صفحات وب‌سایت اضافه می‌کنید، تجربه‌ی کاربر را بهبود می‌دهید. اما با بهینه‌سازی تصاویر از مزایا سئو نیز بهره‌مند می‌شوید. کلمات کلیدی موردنظر خود را به‌عنوان متن جایگزین تصویر انتخاب کرده و یک عنوان منحصربه‌فرد (و مرتبط) به تصویر نسبت دهید.

بهینه‌سازی تگ‌های جایگزین تصویر، به گوگل سیگنال دیگری از موضوع وب‌سایت شما ارسال می‌کند. تگ تصویر باید برای توصیف آنچه در تصویر است استفاده شود، بنابراین دوباره به بحث «مرتبط بودن» برمی‌گردیم. به این موضوع فکر کنید که زمانی که تصویر لود نمی‌شود، مخاطب چه چیزی را مشاهده می‌کند. کلیدواژه‌های متن را در تگ‌های تصویر تکرار نکنید. اطمینان حاصل کنید تگ انتخابی، با تصویر مرتبط است.

تصاویر نقش مهمی در نرخ تبدیل ایفا می‌کنند. به‌منظور برآورده کردن اهداف سئو، باید مقیاس تصاویر را نیز بهینه‌سازی کنید. هرچه حجم تصاویر بیشتر باشد، صفحه‌ی شما دیرتر بارگذاری می‌شود. پس در کنار تمام ویژگی‌های دیگر، تصاویر محتوا را به‌طور مناسب مقیاس دهی کنید.

ما در یک دنیای بصری زندگی می‌کنیم و اگرچه محتوا مهم‌ترین برگ برنده‌ی شما است، ولی باید مطمئن شوید که تصاویر هم به همان خوبی توجه مخاطبان را جلب می‌کند.

سرعت وب‌سایت

همان‌طور که در قسمت قبل عنوان کردیم، هرگز نمی‌توان سرعت بارگذاری وب‌سایت را نادیده گرفت. اگر کاربران به وب‌سایتی مراجعه کنند که درست و سریع لود نشود، طبیعتاً وب‌سایت دیگری را برای رفع نیازهای خود پیدا می‌کنند.

بهینه‌سازی فاکتورهای زمینه‌ای، زمان بارگذاری وب‌سایت را به حداقل می‌رساند. به وب‌سایت خود نگاه کنید و ببینید آیا چیزی هست که سرعت بارگذاری را پایین بیاورد؟ شما می‌توانید در صورت لزوم از گزینه‌های زیر استفاده کنید.

  • فعال‌سازی کش مرورگر
  • بهینه‌سازی پلاگین‌ها و تصاویر
  • استفاده از فشرده‌سازی GZIP
  • بهره‌گیری از یک هاستینگ سریع‌تر
  • پاک کردن کدگذاری HTML و css
  • حذف تبلیغات
  • به حداقل رساندن ریدایرکت‌ها

همچنین می‌توانید از برخی ابزارها استفاده کنید و عملکرد سایت را نسبت به استانداردهای خودتان و حتی استانداردهای بازدیدکنندگان بسنجید. برای مثال اگر با Google Analytics کار می‌کنید، می‌توانید سرعت سایت خود را در تب  Behavior مشاهده کنید.

هرچه سرعت بارگذاری صفحات بالاتر باشد، تعامل بیشتری از طرف کاربران دریافت می‌کنید. زمانی که همه‌ی عوامل سئو را به‌طور صحیح به کار گرفتید، روی حداقل کردن زمان بارگذاری متمرکز شوید. در این صورت مشتریان وب‌سایت شما را به رقبا ترجیح می‌دهند.

صفحه‌ی کاملاً بهینه‌سازی شده

درنهایت همه‌ی اجزای وب‌سایت را چک کنید. مطمئن شوید که به همه‌ی ابعاد سایت، از طراحی ظاهری گرفته تا جوانب فنی بک‌اند و همچنین بهینه‌سازی اطلاعات متا، رسیدگی کرده‌اید.

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ، ارتباط با مخاطبان است. همان‌طور که تلاش می‌کنید تصمیم‌گیری آن‌ها را هدایت کنید، خودتان هم باید یاد بگیرید که چه عناصری حضور شما را در نتایج موتورهای جستجو، قوی‌تر می‌کند:

  • مرتبط باقی ماندن
  • محتوای باکیفیت
  • متا تگ‌های صحیح و مناسب
  • لینک‌ها
  • افزایش نرخ داده‌های ساختاری

اطمینان حاصل کنید که سیگنال‌های مناسبی را برای گوگل ارسال می‌کنید. متا تگ‌های سفارشی، تگ عنوان و هدینگ‌ها را با دقت کامل پیاده‌سازی کنید و همیشه روی محتوای باکیفیت متمرکز باشید. اطلاعات موردنیاز بازدیدکنندگان را در اختیارشان بگذارید و با کمک ابزارهای تحلیلی، میزان تعاملات آن‌ها با وب‌سایت را ارزیابی کنید.

پس‌ازاین مرحله، به سمت فنی سئو می‌رسیم، یعنی تکنیک‌ها و استراتژی‌های بهینه‌سازی داخلی را تکمیل می‌کنیم و به مرحله‌ی بعد قدم می‌گذاریم.

زمانی که  همه‌ی فاکتورها در جای خود قرار گرفتند، با بهره‌گیری از Google Analytics و Webmaster Tools، عملکرد وب‌سایت را چک کنید. آیا زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت شما را مرور می‌کنند، با خطاهای Crawl Errors مواجه نمی‌شوند؟ برخی از این خطاها عبارت‌اند از لینک‌های شکسته، صفحات داینامیک، ارورهای 404، خطای فایل‌های robots.txt، خطاهای سایت مپ و نظیر آن. ارورهای فوق نشان می‌دهند که بات‌های موتور جستجو نمی‌توانند به برخی از صفحات دسترسی داشته باشند.

هدف شما این است که نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید. با پیاده‌سازی این تاکتیک‌های سئوی داخلی، وب‌سایت قوی‌تری خواهید داشت که تجربه‌ی کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند و اعتبار برند شما را بالا می‌برد.