اطلاعات به دست آمده از ۳۰۰۰ شرکت در سراسر جهان نشان می دهد که تعداد شرکت های زامبی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶، سه برابر شده است که می تواند بر بهره وری و رشد اقتصادی فشار وارد کند.

به نقل از راشاتودی، طبق گزارش بانک تسویه حساب های بین المللی، تعداد شرکت های به اصطلاح «زامبی» در جهان رو به افزایش است و ادامه آن می‌تواند بر بهره وری و رشد اقتصادی فشار آورد.
شرکت های زامبی شرکت هایی هستند که در یک دوره اقتصادی عادی دچار ورشکستگی شده‌اند، ولی در ادامه با توجه به فضای سودهای بسیار پایین به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
ایون مورای، رئیس سرمایه گذاری هرمس گفت:« این شرکت ها مانند شخصیت هایی که نامشان را روی آنها گذاشته‌اند موجوداتی هستند که حقیقتاً باید مدتها قبل به دنیای دیگر فرستاده می شدند. آنها به جای نابود شدن، بقیه جامعه را به ویرانی می کشانند».
شرکت های زامبی از اواخر دهه 1980 رواج پیدا کردند. بی آی اس در تحقیقاتش بر روی 14 اقتصاد پیشرفته دریافت که میانگین سهم شرکت‌های زامبی در اقتصاد کشورها از حدود 2 درصد تا 12 درصد در 2016 افزایش یافته است.
کلودیا بوریو، رئیس بخش مالی و اقتصادی بی آی اس گفت که در سال 1987 احتمال اینکه یک شرکت زامبی در سال بعد هم زامبی بماند 40 درصد بود. این احتمال در سال 2016 به 65 درصد رسید.
طبق تحقیقات بانک داتچه، تداوم این شرکت های مرده متحرک به سودهای پایین بانکی مربوط می‌شود. این بانک اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از 3000 شرکت در سراسر جهان نشان می دهد که تعداد شرکت های زامبی از 0.6 درصد شرکت‌ها در 1996، سه برابر شده و در سال 2016 به 2 درصد کل شرکت ها رسیده است.
زامبی های بیشتر در اقتصاد، بر بهره وری و رشد اقتصادی فشار وارد میکنند. مورای گفت: « یک رکود در راه است». وی اضافه کرد با اینکه این رکود به ناظران بیگناه آسیب می‌رساند، ولی به حل مشکل شرکت های زامبی کمک می کند.

کاهش جمعیت افراد در سن ازدواج، منجر به کاهش آمار ازدواج شده است
مشاهده