مریم بخشی ظهر امروز در جلسه‌ بررسی مشکلات موجود در فضاهای ورزشی شهرستان رشت در فرمانداری این شهر اظهار داشت:‌ اتمام پروژه ساخت استخر کوثر رشت علاوه بر کمک‌های ملی انجام شده به منابع و اعتبارات ویژه‌تری جهت تکمیل نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان عنوان کرد:‌ از آغاز اجرای پروژه استخر کوثر رشت تاکنون 2 میلیارد تومان از محل منابع ملی برای آن درنظر گرفته شده است که تاکنون بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان آن توسط اداره کل ورزش و جوانان گیلان وصول و به امر ساخت این طرح اختصاص داده شد.

بخشی پیشرفت فیزیکی پروژه استخر کوثر رشت را حدود 40 درصد اعلام کرد و افزود:‌ با توجه به نوسانات نرخ ارز و گرانی‌های اخیر بازار این طرح برای تکمیل و راه‌اندازی به حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به غیر از منابع ملی باید از سایر حوزه‌های دیگر تأمین شود.

وی به مشکلات عدیده سالن شش هزار نفره شهر رشت اشاره کرد و بیان داشت:‌ بسیاری از هیئت‌های ورزشی شهرستان رشت در حال حاضر از فضای این سالن برای انجام تمرینات خود استفاده می‌کنند اما با مشکلات و معضلاتی نظیر نبود سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد مواجه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان حل نواقص سالن شش هزار نفره رشت را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ در صورت عدم اتخاذ راهکار مناسب و برطرف کردن مشکلات موجود به طور یقین فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات و اعطای میزبانی این سالن را مورد تأیید قرار نمی‌دهند.

بخشی روند ساخت پیست دوچرخه سواری رشت را مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود آن‌که‌ این پروژه سال‌های سال به صورت نیمه کاره رها شده بود اما اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اتخاذ یک استراتژی مشخص مجدداً کار ساخت و تکمیل آن را در دستور کار خود قرار داد.

فوتبال جهان | بازگشت هواداران مصدوم زسکا از رم به مسکو
مشاهده

وی اتمام پروژه ساخت پیست دوچرخه سواری شهرستان رشت تا دهه فجر را منوط به تزریق اعتبارات دانست و بیان داشت:‌ یکی دیگر از مشکلات این طرح عدم اجرای پوشش سقف آن است که با توجه به بارش باران و شرایط ویژه گیلان انتظار داریم وزارت ورزش و جوانان نسبت به اصلاح طرح اولیه آن اقدام کند.