یک عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت که پارلمان قصد دارد تحقیق گسترده‌ای درباره دلایل سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کند.

به نقل از الفرات، “ستار العتابی” نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق از تصمیم پارلمان برای آغاز تحقیقات گسترده درباره پرونده سقوط شهر موصل در ژوئن سال 2014 میلادی و محاکمه مقصران بر اساس قانون خبر داد.

وی گفت: معطل ماندن پرونده سقوط موصل برای طی سال‌های گذشته نتیجه دست داشتن برخی از شخصیت‌های برجسته عراقی در این جنایت است.

این نماینده عراقی اظهار داشت که شهر موصل در پی فسادی که در ارکان دولت وقت وجود داشت و تکیه دولت به طرح‌های امنیتی بی‌اثر دچار خلأ امنیتی و در نتیجه یک سوم عراق توسط گروه تروریستی داعش اشغال شد.

العتابی تاکید کرد که ائتلاف سائرون بررسی پرونده سقوط موصل و پرونده‌های فساد را از جمله اولویت‌های کاری خود در پارلمان قرار داده است و همه کسانی که در سقوط موصل و یا فساد دست داشتند به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.

پارلمان عراق اواخر سال 2014 میلادی به تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق در خصوص دلایل سقوط موصل رأی داد.

قدردانی مرجعیت از دست‌اندرکاران مراسم اربعین

سید احمد الصافی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه از همه کسانی که در برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین حسینی کمک کردند قدردانی کرد.

وی از مشارکت 15 میلیون زائر در مراسم اربعین امسال خبر داد.

هشدار داستان قزوین به افرادی که مسیر کامیون‌ها را می‌بندند؛ ۱۵ نفر دستگیر شدند
مشاهده