شهروندان یمنی با برگزاری تجمعاتی اعتراضی در استان الحدیده بر مخالفت قاطعانه خود با طرح‌های فریبکارانه آمریکا که اخیرا از زبان وزیران دفاع و خارجه این کشور مطرح شده است تاکید کردند.

به نقل از المسیره، ده‌ها شهروند یمنی بعد از نماز جمعه با برگزاری تجمعات اعتراضی در مساجد شهر الحدیده ادامه ظلم و ستم آمریکا از طریق اداره تجاوز به کشورشان را محکوم کردند.

شهروندان یمنی در این تجمعات که تحت عنوان شعار “نیرنگ‌های آمریکا ملت یمن را فریب نخواهد داد” برگزار شد اعلام کردند که آمریکا از طریق عوامل خود در منطقه یعنی رژیم سعودی و امارات جنایات زیادی در یمن انجام داد و همه جنایت‌های وحشیانه‌ای که ائتلاف متجاوز سعودی در یمن مرتکب شد، زیر نظر آمریکا انجام شد.

شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراضی تاکید کردند که سخنان “جیمز ماتیس” وزیر دفاع آمریکا درباره توقف جنگ در یمن برای فریب است و این سخنان ملت با ایمان یمن را که می‌داند آمریکا دشمنش است و در رأس تجاوز به کشورش قرار دارد فریب نمی‌دهد.

معترضان یمنی بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه طرحی که توسط آمریکا مطرح می‌شود تاکید کردند و گفتند که هدف آمریکا از بیان این طرح‌ها نجات خود است.

شهروندان یمنی همچنین رونمایی از موشک “بدر 1- پی” را به عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و ملت مقاوم یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی و یگان موشکی این کشور تبریک گفتند.

“مایک پامپئو” وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی سخنانی خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی یمن شده است.

وی تأکید کرده است که زمان توقف جنگ در یمن فرا رسیده است. وزیر خارجه آمریکا همچنین خواستار حمایت همه طرف‌ها از تلاش‌های “مارتین‌گریفیث” نماینده سازمان ملل در امور یمن برای پایان جنگ در یمن بر اساس موضوعات مورد توافق شد.

لغو دیدار السد و الدوحیل پیش از مصاف با پرسپولیس
مشاهده

از سوی دیگر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز با بیان ” باید برای توقف جنگ یمن طی 30 روز آینده اقدامی انجام شود” از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن خواست تا در ماه نوامبر وارد مذاکرات جدی با هدف پایان جنگ در این کشور شوند.