شورای جهانی طلا بانک مرکزی روسیه بیش از ۹۲ تن طلا در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۸ خرید و رکورد دو هزار تن ذخایر طلای سال ۱۹۴۱ را شکست .

به نقل از راشاتودی، طبق اطلاعات شورای جهانی طلا بانک مرکزی روسیه بیش از 92 تن طلا در سه ماهه منتهی به سپتامبر خرید و رکورد دو هزار تن ذخایر طلای سال 1941 را شکست .
طبق گزارشات رسیده، روسیه بیش از هر کشور دیگری در جهان طلا خریده است. پس از آن ترکیه، قزاقستان و هند قرار دارند که هر کدام به ترتیب 18.5 ، 13.4 و 13.7 تن طلا خریداری کرده اند .
این نشان دهنده بیشترین خرید خالص فصلی از سال 1993 تا حالاست. شورای جهانی طلا از آن سال شروع به رهگیری اطلاعات کشورها کرد. ذخیره طلای روسیه حالا معادل 17 درصد کل ذخایر ارز خارجی این کشور است .
طبق گفته آناتولی اکساکوف، رئیس کمیته دولتی دوما در بازار های مالی، بانک مرکزی روسیه همچنان شمش های طلای بیشتری به این مقدار اضافه خواهد کرد و در همین حین سهم اوراق بهادار آمریکا را کاهش میدهد .
آکساکوف گفت:« این یک روند فزاینده است. طی پنج سال گذشته کشور ها در حال افزایش سهم طلا و کاهش دلار در ذخایر شان هستند» .
«سرمایه گذاری در اوراق بهادار آمریکا رو به کاهش است به نظر من این روند ادامه دارد» .
روسیه پس از اعلام تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه این کشور، بلافاصله شروع کرد به حراج بدهی حاکمیتی آمریکا. آمریکا تهدید کرده این کشور را از معاملات دلار و شبکه پرداخت جهانی سوئیفت کنار خواهد گذاشت. سهم سرمایه‌گذاری روسیه در خزانه داری آمریکا که به 176 میلیارد دلار در سال 2010 می‌رسید، اکنون کاهش یافته و به 14 میلیارد دلار در ماه اوت رسیده است .
وقتی نوبت به ذخایر ارزی خارجی می‌رسد، مقامات روسیه سیاست ایمنی مطلق را در پیش می‌گیرند. در اوایل سال جاری آنتن سیلوانف، وزیر دارایی روسیه گفت که کشورش باید دارایی های خود را در ازای سرمایه های ایمن تری مثل روبل، یورو و فلزات گرانبها از دلار آمریکا پاک کند .

تامین غذای حلال برای بازیکنان پرسپولیس/ آنالیز کاشیما با حضور در ورزشگاه
مشاهده