درحالی جمعی از زائران اربعین در کشور عراق با مشکل ثبت نام برای دریافت دینار عراقی مواجه شده اند که مرکز پاسخگویی به مشکلات مردم در بانک ملی اعلام کرد مردم خودشان باید تلاش کنند تا موفق به ثبت نام شوند، کاری از دست ما برنمی‌آید.

درحالیکه یک روز از اربعین گذشته و روند بازگشت زائران به کشور نیز آغاز شده است ولی هنوز بسیاری از این افراد با مشکل در تأمین ارز مواجه هستند.

جمعی از زائران اربعین در کربلا اعلام کرده اند که هرچه تلاش می کنند نمی‌توانند برای خرید دینار عراقی ثبت نام کنند. این درحالی است که طبق اعلام بانک ملی ثبت نام برای ارز اربعین تا 11 آبان ماه ادامه خواهد داشت.ولی با این وجود از سه شنبه هفته قبل تا امروز روند ثبت نام با کندی مواجه شده است.

مسئولان بانکی اذعان کرده اند که ضعف زیرساختهای عراق و اینترنت ضعیف موجب شده تا روند ثبت نام زائران در کشور عراق با کندی مواجه شود و تمام مردم نتوانند ثبت نام کنند. البته مقامات بانک ملی معتقدند بسیاری از افرادی که در ثبت نام با مشکل مواجه شده اند فیلترشکن تلفن همراه خود را خاموش نکرده اند و همین امر موجب عدم موفقیت در ثبت نام شده است. اما زائران حاضر در کشور عراق می گویند هم فیلتر شکن گوشی را خاموش کرده ایم و هم در نقاط پرسرعت اینترنت اقدام به ثبت نام کردیم ولی باز هم سرور پیام می دهد که در استعلام اطلاعات مشکلی بوجود آمده است.

مردم در تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ملی درباره چرایی عدم موفقیت ثبت نام برای دریافت دینار عراقی این پاسخ را می‌شنوند که روند ثبت نام کند است ولی به این معنا نیست که هیچ ثبت نامی انجام نشود. یکی از کارمندان بانک ملی در همین ارتباط گفت: هیچ کاری از سمت ما برنمی‌آید و کسانی که در کشور عراق قصد ثبت نام دارند باید خودشان تلاش کنند تا موفق شوند.

ساعت بازی استقلال و سایپا تغییر کرد
مشاهده

روند کند ثبت نام در حالی انجام می شود که زائران برای بازگشت خود از کشور عراق هزینه هایی را دارند که باید با دینار عراقی پرداخت کنند چرا که با افزایش قیمت دلارو کاهش ارزش پول ملی مقرون به صرفه ترین روش استفاده از دینار عراق است ولی کندی ثبت نام موجب شده تا افزایش هزینه‌ها فشار بیشتری را به این گروه از زائران وارد کنند.