امیرمسعود شهرام‌نیا ظهر امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب با بیان اینکه تاکنون در استان‌ها 366 نمایشگاه کتاب برپا شده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 13 نمایشگاه کتاب در کشور برپا شد که این استان امروز میزبان ناشران کشور است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه فرصتی برای ایجاد انگیزه کتابخوانی در سطح کشور است که در راستا ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی سامانه تأمین یارانه کتاب در کشور راه‌اندازی شده است که امیدواریم این سامانه بتواند کمکی به ناشران داشته باشد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به استقبال خوب ناشران برای حضور در نمایشگاه بیان کرد: به علت اینکه فضای نمایشگاه محدود بود متاسفانه نتوانستیم در اختیار ناشران بیشتری باشیم اما برای سال‌های آینده مسئولان باید تدابری در این خصوص بیندیشند اما برنامه‌های جانبی خوبی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

شهرام نیا با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور خاطرنشان کرد: گرانی کاغذ و ارز یکی از عمده مشکلاتی است که دامن گیر بازار کتاب شده است و شرایط اقتصادی کشور موجب شد تا کتاب کمتر در سبد خانواده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب فرصتی برای پررنگ کردن فرهنگ کتابخوانی در کشور است، گفت: امسال با توجه به شرایط اقتصادی نمایشگاه‌ کتاب قرار بود برگزار نشود اما با پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان یارانه جهت برگزاری نمایشگاه کتاب در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

وقتی تفنگ‌ها ساز شدند / ماجرای ارکستر، جبهه، حاج قاسم و دیگران +عکس
مشاهده