حبیب الله خجسته پور ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافندسایبری استان که درسالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: علی رغم اینکه سازمان پدافند غیر عامل به عنوان یک دستگاه وسازمان جوان است اما موضوع پدافند غیر عامل بسیار قدیمی وکهنه است و اینکه هفته ای با عنوان پدافند غیر عامل نامگذاری شده سبب می شود توجه بیشتری به این موضوع جلب شود.

وی با اشاره به پدافند سایبری افزود: این پدافندیکی از مهمترین قرارگاه های پدافند غیرعامل است وامروزه نیازهای شخصی و اداری به فضای سایبری وابسته است و جزیی از زندگی شخصی و اداری مردم شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: همزمان با رشد فضای سایبری در کنار نرم افزارهایی که به بازار ارائه می شود بدافزارهایی نیز ورود پیدا می کنند که لازم است راه های مقابله، مبارزه و راهای جایگزین را شناسایی و در زمان مواجه با مخاطرات در این زمینه آماده کنیم.

وی تصریح کرد: بحث دولت الکترونیک و هوشمند شدن زیرساخت ها امروزه یکی از موجبات کارهای اداری است که انتظار داریم مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه با آموزش و ارتباط با متخصصین پیشقدم شوند و تسلط کامل داشته باشند و اینکه کلیه دستگاههای اجرایی در کنار وظایف ذاتی خود یک دستگاه دیگر را برای این موضوع تعریف کنند عملا امکان پذیر نیست در همین راستا مراکزی در سطح کشور تعبیه شده که با واگذاری بخشی از امورات نظارتی به این مراکز می توانیم مسائل مربوط به حوزه سایبری را رصد کنیم که در استان لرستان مرکز آپا در این زمینه فعالیت می کند .

یمن| تلفات سنگین مزدوران عربستان در جبهه عسیر؛ صعده بار دیگر بمباران شد
مشاهده

خجسته پور خاطرنشان کرد: طبق گزارشات تاکنون 5 دستگاه اجرایی استان از خدمات مرکز آپا استفاده کرده اند که با توجه به تعداد دستگاه های استان عدد 5 یک عدد پایینی است و اینکه هر دستگاه بتواند فضای سایبری خودش را کنترل کند عملا امکان پذیر نیست و برون سپاری در این حوزه تاثیر بیشتری دارد .

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به بودجه پدافند غیر عامل در استان بیان کرد:برای هر پروژه‌ای در دل همان پروژه اعتبار پدافند تعریف می شود و از طرفی در بحث اعتبارات نیم درصدی تملک دارایی در کلیه پروژها مدیران موظف اند نیم درصد اعتبار این پروژه ها را در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

وی با اشاره به پایش تصویری استان اظهار داشت: مطابق قانون شهرداری ها موظف به راه اندازی شبکه پایش تصویری در شهرستان ها هستند که در شرایط عادی مدیریت به عهده شهرداری است اما باید لینک هایی به نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و شورای تامین بدهند که در شرایط انتظامی، نیروی انتظامی و در شرایط امنیتی سپاه پاسداران مدیریت شبکه را به عهده بگیرند.

خجسته پور با اشاره به راه اندازی پایش تصویری در شهرستان ها افزود : اعتبار راه اندازی این مرکز پایش باید از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی تامین شود که متاسفانه در این حوزه کمبود اعتبار داریم و درصورت تامین اعتبار جهت ارتقاء و راه اندازی پایش تصویری شهرستان ها اقدام خواهد شد.