یک رسانه مستقر در لندن به نقل از منابع آگاه، جزئیاتی از محورهای گفت‌وگو میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «سلطان قابوس، پادشاه عمان در مسقط فراهم کرده است.

پایگاه «میدل‌ایست‌آی»، از رسانه‌های فعال در گزارش رویدادهای غرب آسیا به نقل از منابع آگاه، جزئیاتی از محورهای گفت‌وگو میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «سلطان قابوس، پادشاه عمان در مسقط فراهم کرده است.

یک منبع دیپلماتیک به این رسانه که دفتر مرکزی آن در لندن مستقر است گفت دیدار  غیرمنتظره سلطان قابوس با نتانیاهو، بیش از هر چیز به تمایل عمان برای ایفای نقش در منطقه ارتباط داشت تا به حصول صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها.

میزبانی پادشاه عمان از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسقط تنها چند روز بعد از دیدار او با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی صورت گرفت.

میدل‌ایست‌آی نوشته در حالی که منابع فلسطینی می‌گویند سلطان قابوس از محمود عباس و نتانیاهو خواسته گفت‌وگوهای متوقف‌شده سازش را از سر بگیرند، یک منبع غربی به این رسانه گفت سفر نتانیاهو بیشتر به مسقط، بیش از هر چیز بر عمان و نقش این کشور در منطقه متمرکز بوده است.

این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود گفت: «عمان در تلاش است بین طرف‌ها و محورهای مختلف در منطقه ایفای نقش کند و اسرائیل را بازیگری مهم در مسائل منطقه‌ای می‌بیند. سفر عباس با هدف ایجاد موازنه لازم صورت گرفت.»

منابع فلسطینی گفته‌اند سلطان قابوس هم به نتانیاهو و هم به محمود عباس گفته که گفت‌وگوهای سازش را از سر بگیرند؛ فلسطینی‌ها به پادشاه عمان گفته‌اند با کابینه دست راستی فعلی اسرائیل، شانسی برای آغاز مذاکره میان دو طرف وجود ندارد.»

شیخ سلمان: حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی علاقه غیرقابل انکار به فوتبال در آسیا را نشان داد
مشاهده

یک منبع فلسطینی گفت: «طرف فلسطینی از تلاش‌های کشورهای عربی یا تلاش‌های بین‌الملل برای احیای مذاکرات صلح استقبال می‌کند اما فکر نمی‌کند عمان، ابزاری جادویی در اختیار دارد که بتواند کارهایی که آمریکا و دیگران می‌خواهند را انجام دهد.»

این منبع گفت فرایند صلح، «زیر بلدوزرها[ی رژیم صهیونیستی] و گسترش بی‌وقفه شهرک‌سازی‌های اسرائیل متلاشی شده است.»