وزارت اقتصاد چین به دنبال کاهش مصرف داخلی، سقف مجاز صادرات فرآورده های نفتی این کشور طی سال ۲۰۱۸ را ۱۳۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.

به نقل از اویل پرایس، وزارت اقتصاد چین اعلام کرد سقف مجاز صادرات نفت پالایش شده این کشور در سال 2018, 131 درصد افزایش داشته است .

این وزارتخانه سقف مجاز صادرات بنزین چین در این سال را با 148 درصد رشد نسبت به سال قبل به 12.3 میلیون تن رسانده است. سقف مجاز صادرات گازوئیل نیز با 90 درصد افزایش به 27.36 میلیون تن و سقف صادرات مجاز سوخت جت با افزایش 247 درصدی به 8.49 میلیون تن رسیده است .

به دلیل کاهش رشد مصرف داخلی نفت، چین با مازاد فرآورده های نفتی مواجه شده است و بنابراین صادرات نفت پالایش شده خود را تشویق می‌کند. مصرف بنزین در ژانویه تا سپتامبر 2018 در چین 94.01 میلیون تن بوده که فقط 3.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

با کاهش فروش خودرو در چین رشد مصرف داخلی پایین آمده و مصرف بنزین هم کاهش یافته است . چین امیدوار است با صادرات بیشتر اشباع بازار داخلی را جبران کند.

صادرات نفت پالایش شده چین با افزایش ظرفیت پالایشگاهی آن بالا میرود. برنامه ریزی شده چندین پالایشگاه بزرگ در اواخر سال 2018 عملیاتی شوند تا ظرفیت پالایشگاهی چین را بالاتر ببرند .

سقوط بورس عربستان به سبب پرونده خاشقجی
مشاهده