رئیس اتاق اصناف تهران گفت: هیئت دولت قیمت ارز  را هر چقدر تشخیص می‌دهد، حداقل برای۶ ماه در یک نرخ ثابت نگه دارد  تا تولید کننده، عرضه کننده و وارد کننده  تکلیف خود را بداند و بتوانند برنامه ریزی داشته باشند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت کالاها در کشور به نوسانات نرخ ارز برمی گردد، اظهار کرد: قیمت گذاری و بالا بردن قیمتها دست اصناف نیست و  اصناف تنها، رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده هستند و بر مبنای فاکتورکالایی که در اختیار آنها  قرار میگیرد با یک ضریب مشخص اقدام به فروش میکنند.

وی افزود: این ضرایب سود اصناف هر سال در کمیسیونهای تخصصی وزارت امور اقتصاد و دارایی تعیین و توسط اتحادیه و اتاق اصناف به کسبه اعلام می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: اصناف در صورتی که کالا را به قیمت بالاتری از سود تعیین شده به فروش برسانند، متخلف هستند و با آنها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت گذاری اولیه کالاهای تولید نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان به همراه تولید کننده و وزارت صمت،  تصویب و اعلام می‌شود.

نوده فراهانی گفت: تغییرات قیمتی در حال حاضر بسیار شدید اتفاق می افتد به طوری که قیمت آهن به یک باره در بازار دو برابر شد و در حال حاضر علاوه بر مسائل تحریمی با خود تحریمی در اقتصاد کشور مواجهیم.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت:هیئت دولت   قیمت ارز  را هر چقدر تشخیص می‌دهد، حداقل برای6 ماه در یک نرخ ثابت نگه دارد تا تولید کننده، عرضه کننده و وارد کننده تکلیف خود را بداند و بتوانند برنامه ریزی داشته باشند؛ در این شرایط هم میشود در مورد قیمت گذاری کالا ها صحبت کرد.

رنگرز: انتخاب بنا تصمیم درستی بود/ در انتظار بخش‌نامه فدراسیون کشتی در مورد لیگ جهانی هستیم
مشاهده