به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر ضمن تشکر از رسانه‌های ورزشی برای همراهی و همکاری در بوجود آوردن آرامش فعلی ورزش کشور گفت: موفقیت های بدست آمده در سال 97 نتیجه همکاری گروهی وزارتخانه، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها، رسانه ها و همه دلسوزان ورزش بوده و سیاست های کلی نظام و به خصوص بخش ورزش کشورو کمیته ملی المپیک را با جدیت دنبال کردند. همچنین باید تلاش کنیم که با همکاری یکدیگر مشکلات موجود را حل کنیم و برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به نحوه عملکرد تمامی فدراسیون‌ها و ارزیابی عملکرد آنها گفت: در خصوص فدراسیون‌های ورزشی و عملکرد مدیران، ما با هیچ کسی رودربایستی و تعارف نداریم، هرچند ملاحظاتی با برخی از فدراسیون‌ها خواهیم داشت، مخصوصا مدیریت‌هایی که تازه بر سرکار آمده اند ، اینکه انتظار داشته باشیم آنها رکود دو، سه دهه گذشته را در این چند ماه رفع کنند، خیلی فنی و نگاه حرفه ای نیست.

وزیر ورزش وجوانان در خصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بر رعایت قانون تاکید و عنوان کرد: دراین خصوص هیج مشکلی در وزارت ورزش وجوانان وجود ندارد. وزات ورزش وجوانان یک دستگاه اجرایی و ملزم به اجرای قانون است و موظف هستیم تمامی قوانین مصوب عالی ترین نهادهای قانون گذاری کشور را اجرا کنیم.

سلطانی‌فر با تاکید براینکه تماس های برخی از فدراسیون‌ها با فدراسیون‌های بین المللی تاثیری در اجرای قانون مجلس در کشور ندارد، گفت: فدراسیون‌های جهانی احترام ویژه برای قوانین داخلی کشورها قائل هستند و این نکته را خط قرمز خود می دانندو معتقدند. قانونی که توسط نهادهای قانونگذار کشورها به تصویب می رسد لازم الاجراست و تمامی فدراسیون‌های جهانی و محافل بین المللی اجرای این قوانین را محترم می شمارند.

یمن|شلیک موشک‌های زلزال به مواضع متجاوزان سعودی
مشاهده

وی به نشست‌های رضا صالحی امیری در حاشیه بازی‌های المپیک جوانان در آرژانتین اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز توضیحات لازم را دراین خصوص به مقامات جهانی و المپیکی داده‌اند.

وزیر ورزش وجوانان درباره دیدارش با سفرای بلاروس و جمهوری آذربایجان گفت: من فکر می‌کنم بازی‌های تدارکاتی فرصت مغتنمی برای تیم ملی ما است و هر دو سفیر از پیشنهاد ما استقبال کردند. به هر حال تا زمان باقی مانده به این مسابقه برنامه هایی را برای بازی‌های تدارکاتی از جمله بازی با قطر پیش بینی کرده ایم.

سلطانی‌فر در مورد بازسازی استادیوم آزادی توضیح داد: با وجود عدم رسیدگی در سال‌های گذشته ، مسئله بازسازی این ورزشگاه ملی از چند ماه گذشته آغاز شد و مدیر عامل شرکت توسعه مامور اجرای آن است. ضمن اینکه شخصا روند بازسازی و اقدامات صورت گرفته را پیگیری می‌کنم.

وی تاکید کرد که ورزشگاه آزادی سرمایه ملی ما است و بخش‌های مختلف آن در دست مرمت و بازسازی است و انشاالله برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان بااشاره به توانمندی بانوان در عرصه های مدیریتی ، از انتصاب بانوان در بخش های مدیریتی مجموعه ورزش ابراز رضایت کرد و گفت: دو معاونین خانم ما انصافا دلسوز و پیگیر هستند و برای اولین بار با انتصاب مدیرکل زن در گیلان، یک وزارتخانه یک خانم را برای مسئولیت دو بخش ورزش وجوانان منصوب کرد.

سلطانی‌فر همچنین توصیه های حسن روحانی رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از مدیران جوان را مورد توجه قرار داد و افزود: هم اکنون 9 مدیر از مدیران کل ورزش و جوانان زیر 40 سال هستند.

میزبانی ۷۰ مسجد از زوّار امام حسین(ع) در مرز مهران/پنجمین سوگواره ملّی «علمدار کربلا»
مشاهده

وی تاکید کرد: نسل مدیران در ورزش در حال تغییر هستند و این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و تا پایان هفته آینده مدیران ورزشی که موضوع بازنشستگی شامل حال‌شان می‌شود، مورد تکریم قرار می‌گیرند و مدیران جوانان جایگزین آنها خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن بازی‌های المپیک و پارالمپیک خاطرنشان کرد: ستاد عالی بازی‌ها تشکیل شده است و با همگرایی که با کمیته ملی المپیک داریم، پیگیر رشته‌ها ی ورزشی هستیم که می‌توانند در این رویداد مهم حضور و مدال آوری داشته باشند.

سلطانی‌فر ادامه داد : بر روی رشته ها ورزشکاران وتیمهای مدال اور که شانس کسب سهیمه المپیک را دارند متمرکز شده‌ایم.

وی ادامه داد : در المپیک‌های قبلی تنها در چند رشته می توانستیم کسب مدال کنیم. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، می‌توانیم در رشته ای مثل صخره‌نوردی ، شمشیربازی، دوومیدانی و … شانس ایستادن بر روی سکوی را داشته باشیم.

وزیر ورزش وجوانان با اشاره به اهمیت موضوع کانون هواداری وساماندهی این مهم توضیح داد: ان‌شاالله با کمک سفارت ایران در ژاپن این موضوع را برای بازی‌های المپیک 2020 پیگیری می‌کنیم.

سلطانی‌فر گفت: امیدواریم با گسترده‌تر کردن روابط‌مان بتوانیم در کنار ورزشکاران‌مان در توکیو گروهی هوادار و مشوق هم داشته باشیم.

وزیر ورزش همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در شرایطی که خیلی ها فکر می کردند کشور به مشکل برخورده است، با هوشمندی الگوی ایرانی اسلامی و چشم اندازه 50 ساله را بیان کردند و فرمودند ما این را به بحث خواهیم گذاشت و این تدبیر یک خردمندی وبینش سیاسی بود.

جلسه شورای شهر برای بررسی برنامه‌ کاندیداهای شهرداری رشت آغاز شد
مشاهده

سلطانی‌فر عنوان کرد: این بیانات بسیار معنادار بود و پاسخ محکم و قاطع به دشمنانی است که مدعی وجود بن بست در فضای کشور هستند و معتقدم فرمایشات رهبر انقلاب بیانگر استحکام انقلاب است.

سلطانی‌فر گفت: کشور ما همدلی وهماهنگی می‌خواهد. من فکر می‌کنم برای اینکه به سمت ثبات و آرامش حرکت کنیم، باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و تلاش کنیم مفاهیم امید بخش بخصوص در ورزش را بیشتر برجسته کنیم.