رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان روزهای 28 مهر تا اول آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در این رقابت‌ها تیم‌های روسیه، آمریکا و گرجستان به‌ترتیب اول تا سوم شدند و تیم ایران نیز در جایگاه ششم ایستاد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان و رده‌بندی تیمی و انفرادی این مسابقات به‌شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور اول مقابل باخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی از مغولستان با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس با نتیجه 5 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف ژاپنی، اطری از دور رقابت‌ها کنار رفت و یازدهم شد.

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر عباس رحمان‌اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه 8 بر 6 پیش بود، با نتیجه 10 بر 8 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. یخکشی در این گروه با ایوان گویدا از رومانی را با نتیجه 11 بر یک شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل جوزف کولون از آمریکا با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور نخست مقابل ولادیمیر خینچیگاشویلی قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست خینچیگاشویلی مقابل کشتی‌گیر روس، مقصودی حذف و بیستم شد.

سقوط بورس عربستان به سبب پرونده خاشقجی
مشاهده

در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست مقابل تیموراز سالکازانوف از اسلواکی با نتیجه 7 بر 7 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور دوم مقابل زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال طلای جهان از گرجستان، امامی از دور مسابقات کنار رفت و نوزدهم شد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست مقابل دی‌لومائو از جزایر پالائو با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در حالی که با نتیجه 3 بر 3 پیش بود در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و با توجه به باخت 5 بر 5 باروز مقابل سیداکوف روس، حسین‌خانی از دور رقابت‌ها کنار رفت و سیزدهم شد.

در وزن 79 کیلوگرم عزت‌الله اکبری در دور اول جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن‌اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. اکبری در دیدار رده‌بندی مقابل علی شعبان‌اف دارنده مدال برنز جهان از کشور بلاروس در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 8 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب‌اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیشِ‌رو برداشت وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار در مصاف با داورن کوراگلیف از کشور روسیه با نتیجه 11 بر 5 به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

روزهای باشکوه صنعت نفت شیل آمریکا رو به پایان است
مشاهده

در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل شریف شریف‌اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. کریمی در این مرحله باتیربک چاکالوف از روسیه را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 مغلوب جی دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل داتو مارساگیشویی دارنده مدال برنز المپیک از کشور گرجستان با نتیجه 12 بر یک پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل اصلان‌بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف گرجستانی، گلیج نیز حذف و بیست و چهارم شد.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار آنزور خیزریف از روسیه را با نتیجه 11 بر 2 از پیشِ‌رو برداشت و به مدال برنز رسید.

واردکنندگان لاستیک سنگین تأییدیه مکتوب توزیع دریافت کنند
مشاهده

رده‌بندی انفرادی مسابقات به‌شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1 ــ زائور اوگویف (روسیه) 2 ــ نورسلیم سانایف (قزاقستان) 3 ــ یوکی تاکاهاشی (ژاپن) و سلیمان آتلی (ترکیه) … 11 ــ رضا اطری (ایران)
61 کیلوگرم: 1 ــ خولیس بونه رودریگوئز (کوبا) 2 ــ گادجی مراد رشیداف (روسیه) 3 ــ جوزف کولون (آمریکا) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) 5 ــ محمدباقر یخکشی
65 کیلوگرم: 1 ــ توکوتو اتوگورو (ژاپن) 2 ــ باجرانگ (هند) 3 ــ احمد چاکایف (روسیه) و الخاندرو توبیر والدز (کوبا) … 20 ــ امیرحسین مقصودی (ایران)
70 کیلوگرم: 1 ــ ماگومد رسول گازی ماگموف (روسیه) 2 ــ آدام باتیروف (بحرین) 3 ــ زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) و فرانکلین کاستیلو (کوبا) … 19 ــ یونس امامی (ایران)
74 کیلوگرم: 1 ــ زائوربک سیداکوف 2- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) 3 ــ بکزاد عبدالرحمن‌اف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا) … 13 ــ مصطفی حسین‌خانی (ایران)
79 کیلوگرم: 1 ــ کایل داک (آمریکا) 2 ــ جبرئیل حسن‌اف (آذربایجان) 3 ــ احمد گادجی ماگمدوف (روسیه) و علی شعبان‌اف (بلاروس) 5 ــ عزت‌الله اکبری (ایران)
86 کیلوگرم: 1 ــ داوید تایلور (آمریکا) 2 ــ فاتح اردین (ترکیه) 3 ــ تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)
92 کیلوگرم: 1 ــ جی دن کاکس (آمریکا) 2 ــ ایوان یانکوفسکی (بلاروس) 3 ــ علیرضا کریمی (ایران) و آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن)
97 کیلوگرم: 1 ــ عبدالرشید سعدالله‌یف (روسیه) 2 ــ کایل اسنایدر (آمریکا) 3 ــ الیزبار اودیکادزه (گرجستان) و آبراهام دی‌خسوس روانو (کوبا) … 24 ــ مجتبی گلیج (ایران)
125 کیلوگرم: 1 ــ گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2 ــ ژی وی دنگ (چین) 3 ــ پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا)

رده‌بندی تیمی: 1 ــ روسیه 178 امتیاز 2 ــ آمریکا 150 امتیاز 3 ــ گرجستان 105 امتیاز 4 ــ کوبا 67 امتیاز 5 ــ ژاپن 67 امتیاز 6 ــ ایران 65 امتیاز 7 ــ مغولستان 57 امتیاز 8 ــ ترکیه 53 امتیاز 9 ــ آذربایجان 44 امتیاز 10 ــ بلاروس 41 امتیاز.