محمدحسین روشنک اظهار داشت: ممنوعیت صادرات برخی از کالاها که ما هم اکنون شاهد آن هستیم امری غیرمنطقی بوده و دولت نباید این کار را انجام دهد چراکه این اقدام سبب از بین رفتن واحدهای تولیدی می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در مورد کالاهای صادراتی تنها می‌تواند یارانه خود را پس بگیرد، خاطرنشان کرد: ممنوعیت صادرات کالاها سبب از بین رفتن برندهای ایرانی می‌شود و حال اینکه برای ساخته شدن آنها سال‌های زیادی زحمت کشیده شده و  در صورت ادامه این روند دیگر چیزی از صنعت مدرن در ایران باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد: پیمان سپاری ارزی در مورد بسیاری از محصولات کاملا اشتباه است به عنوان مثال هیچ ایرادی ندارد کالایی مانند زعفران در بازار داخل گران شود اما مشکلات صادراتی برای آن به وجود نیامده و در نتیجه کشاورز هم بتواند به منافع بیشتری دست پیدا کند.

روشنک ادامه داد: ما تجربه شرایط کنونی را در دولت‌های قبل داشته‌ایم و باید گفت که در آن دوران نسبت به امروز بهتر و چابک‌تر عمل می‌شد اما حالا مشکلات فعالان اقتصادی به علت اقدامات غیرکارشناسی بسیار بالا است.

وی با اشاره به اهمیت عملگرا بودن نتایج جلسات، تصریح کرد: جلسات باید به گونه‌ای باشد که مدیر مربوطه تعهد داشته باشد نتایج را در مدت کوتاهی عملی کرده و یا اگر امکان اجرای آن نبود علت آن را توضیح دهد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: تجار خراسان رضوی با سختی بسیار تلاش کرده‌اند و میزان صادرات را رشد داده‌اند و قبلا هم در دوران تحریم صادرات از خراسان رضوی انجام می‌شده اما ادامه این روند رو به رشد نیاز به همکاری بیشتر دولت دارد.

فوتبال جهان|رئال سوسیه‌داد در خانه‌اش سلتاویگو را شکست داد
مشاهده