ارسال انسان به فضا توسط اسپیس ایکس و بوئینگ در سال ۲۰۱۹

طبق اعلام ناسا انتظار می‌رود نخستین پرواز فضایی انسانی روی یک راکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ انجام شود و پرواز فضاپیمای بوئینگ قرار است در آگوست سال ۲۰۱۹ صورت پذیرد. این اولین ماموریت خدمه‌ای آمریکا پس از زمان بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ است. فضانوردان ناسا در حال حاضر از فضاپیمای روسی سایوز استفاده می‌کنند و قرارداد آن در نوامبر ۲۰۱۹ منقضی می‌شود. در حالی‌که پرتاب‌های اسپیس ایکس و بوئینگ قبلا چند بار به تعویق افتاده‌ است، ناسا در چهارم اکتبر اعلام کرده‌ است که تاریخ‌های پرتاب را به‌صورت ماهیانه به‌روزرسانی می‌کند. فیل مک آلیستر مدیر توسعه‌ی پرواز فضایی تجاری در ناسا در یک پست وبلاگی گفت:

این فرایند جدید برای گزارش برنامه‌ی ما بهتر است، هرچند تاریخ‌های پرتاب هنوز هم دارای مقداری عدم اطمینان هستند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این تاریخ‌ها با نزدیک شدن به زمان پرتاب مقداری تغییر کند. این‌ها فضاپیماهای جدیدی هستند و گروه مهندسی قبل از اینکه سیستم‌ها آماده‌ی پرواز شوند، کار زیادی باید انجام دهند.

فضاپیمای سرنشین بر آمریکانخستین ماموریت اسپیس ایکس برای ژوئن تعیین شده‌ است و به‌دنبال آن ماموریت بوئینگ در آگوست ۲۰۱۹ انجام خواهد شد

در سال ۲۰۱۴، بوئینگ و اسپیس ایکس قراردادی ۶/۸ میلیارد دلاری با ناسا بستند تا فضاپیماهایی را بسازند که بتواند خدمه را به ایستگاه فضایی برساند. در ماه آگوست، ناسا ۹ فضانورد از جمله سونیتا ویلیامز را که دارای اصالت هندی است، برای نخستین برنامه‌ی پرواز فضایی انسانی خود پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد. جیم بریدنستین، مدیر ناسا در حال اعلام نام فضانوردان انتخاب‌شده گفت:

برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ ما در آستانه‌ی پرتاب فضانوردان آمریکایی روی راکت‌های آمریکایی از خاک آمریکا هستیم.

نخستین پرواز آزمایشی (Demo-1) برای دسامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده‌ است؛ ولی پرتاب در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ انجام خواهد شد. ناسا اعلام کرده است:

فضاپیمای بوئینگ در مارس ۲۰۱۹ برای پرواز در مدار آزمایشی آماده خواهد بود.

بوئینگ و اسپیس ایکس گام‌های بزرگی در مسیر توسعه و بهره‌برداری از نسل جدیدی از فضاپیماها و سیستم‌های پرتاب برداشته‌اند. موفقیت این سیستم‌های پرواز فضایی انسانی، دستاوردی بی‌سابقه برای صنعت فضایی تجاری خواهد بود و ناسا را قادر می‌سازد که روی اکتشاف فضایی عمیق با استفاده از فضاپیمای اوریون و سیستم پرتاب فضایی تمرکز کند.

کشف شواهد جدید از وجود آب در قمر اروپا
مشاهده