۳۴ واحد تولید مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پلمب شد

محمودرضا نیازی در نشست خبری که امروز در اداره کل استاندارد استان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله و آغاز عملیات بازسازی تمام توان کارشناسی در راستای کنترل کیفیت مصالح مورد استفاده در این مناطق به کار گرفته شد اظهار داشت: طی 11 ماه گذشته بیش از 2000 بازرسی از مراکز عرضه مصالح ساختمانی و سایر صنوف در مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی 11 ماه گذشته 200 نمونه‌برداری از بازار مصرف مصالحی همچون سیمان، بتن ‌آماده، آجر، میلگرد و تیرچه انجام شده که به دلیل حساسیت بتن آماده 100 مورد نمونه‌برداری از این محصول انجام شد که تنها 10 مورد با استاندارد تطابق نداشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از آغاز عملیات بازسازی تعدادی واحد کارگاهی بتن آماده تازه تأسیس نیز مورد نظارت قرار گرفت افزود: تاکنون 34 واحد تولید مصالح ساختمانی به دلیل کیفیت پایین به دستور دادستانی‌ پلمب شدند که طی ایام اخیر 12 واحد آن‌ها تأییدیه استاندارد را دریافت کردند.

نیازی با بیان اینکه مردم هنگام خرید مصالح ساختمانی به‌ویژه فوم سقفی پروانه استاندارد را مطالبه کنند بیان کرد: در این مدت 650 مورد استفاده از فوم‌های سقفی غیراستاندارد توقیف شده و جهت امحا به دادستانی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه 1030 فراورده در حوزه صنایع غذایی، شیمی و پتروشیمی، بسته‌بندی، ساختمانی، نساجی، چرم، مکانیک، فلزشناسی و مهندسی پزشکی تحت پوشش این اداره قرار دارد عنوان کرد: 510 فراورده در حوزه صنایع‌غذایی و 520 فراورده نیز از سایر حوزه‌ها است.

ملیکا کرمی قهرمان سومین دوره تنیس روی میز تور ایرانی بانوان شد
مشاهده

نیازی با بیان اینکه اکنون ضریب نفوذ استاندارد در استان در حوزه نظارت و بازرسی واحدهای تحت پوشش 100 درصد است گفت: یعنی تمام فراورده‌هایی که در استان تولید می‌شوند تحت کنترل هستند و تعیین تکلیف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 750 مورد بازرسی سرزده از خط تولید کارخانجات انجام شده است افزود: در راستای اطلاع‌رسانی از وضعیت کیفی و کمی واحدهای تولیدی بیش از 650 نمونه‌برداری از خط تولید و انبار این واحدها انجام شده و تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه شرط تمدید پروانه‌های استاندارد صادر شده حفظ استمرار کیفیت در فرایند تولید واحدهای تولیدی است بیان کرد: طرح بازرسی و کنترل بازار تحت عنوان طرح «طاها» در همین راستا اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح طاها از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد به منظور استانداردسازی و ارتقای ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار مصرف است که بازرسان اداره کل به نیابت از مردم کالاهای مختلفی را به صورت تصادفی خریداری و مورد آزمون قرار می‌دهند و برای هر نمونه 500 هزار تومان از اعتبارات داخلی استاندارد هزینه می‌شود.

نیازی با اشاره به اینکه امسال 7500 بازرسی از اصناف استان انجام شده است گفت: 4069 بازرسی در حوزه صنایع‌غذایی، 1200 مورد در حوزه صنایع ساختمانی، 750 مورد در حوزه خودرو، برق و الکترونیک و 600 مورد نیز در سایر حوزه‌ها بوده است.

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده 2230 فراورده به دلایلی از جمله نداشتن علامت استاندارد، جعل علامت و جعل رتبه انرژی جمع‌آوری، امحا و بخشی نیز به تعزیرات تحویل داده شده است.

فوتبال جهان| راجا ناینگولان: بهانه‌های مارتینس برای دعوت نکردن من به تیم ملی بلژیک تأسف‌آور بودند
مشاهده

نیازی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 18 واحد شارژ گاز سیلندر تحت پوشش استاندارد وجود دارد بیان کرد: امسال 45 هزار شیر سلیندر در استان بازسازی و نوسازی شده است و استان کرمانشاه در این زمینه پیشرو است.

وی با بیان اینکه سازمان ایمنی استاندارد تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار مصنوعات فلزی گرانبها است گفت: اکنون در استان کرمانشاه 200 واحد صنفی مصنوعات فلزی تحت نظارت استاندارد هستند و واحدهای تولید و عرضه باید دارای کد شناسایی باشند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در سال‌های گذشته 12 کارگاه ساخت مصنوعات دارای پروانه در استان وجود داشت اما هشت واحد از این تعداد به دلیل مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شدند و طی امسال 30 بازرسی از این کارگاه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی یکی از چالش‌های کشور از جمله استان کرمانشاه است عنوان کرد: آسانسورهای این اماکن در گذشته نصب شده‌اند در حالی که استاندارد اجباری آسانسور در سال 82 تدوین و از سال 86 در استان کرمانشاه عملیاتی شد.

نیازی با بیان اینکه سال گذشته 1370 بازرسی از آسانسورهای برقی انجام شده است که 700 مورد منتج به صدور گواهینامه ایمنی آسانسور شده است افزود: از سال گذشته از 230 آسانسور منصوبه در ساختمان‌های دولتی بازرسی انجام شده و بیشتر آن‌ها دارای نواقص عمده بودند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 104 جایگاه عرضه سوخت شامل 1004 نازل دارد که سالانه دو مرتبه مورد بازرسی و آزمون قرار می‌گیرند گفت: امسال 1168 مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت انجام شده که سطح عملکرد تمام این موارد با استاندارد مربوطه مطابقت داشته است.

سیدجلال حسینی: سیامک نعمتی ضربه بزرگی به پرسپولیس وارد کرد/ داور تحت تاثیر تماشاگران بود
مشاهده

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به دلیل داشتن بیش از 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق جزو استان‌های صادرات محور است گفت: واحدهای صنعتی در زمینه واردات باید مجوزهای لازم را دریافت شود و برای صادرات نیز در شهرستان‌‌های قصرشیرین و پاوه و مراکز گمرکات نیروهای استاندارد مستقر هستند.

نیازی با بیان اینکه بیش از 50 درصد کالاهای صادراتی به عراق مشمول استاندارد اجباری هستند افزود: امسال 113 اظهارنامه وارداتی شامل تزانزیت فراورده‌های نفتی تعیین تعرفه شده، 1955 اظهارنامه صادراتی مورد بررسی قرار گرفته و 180 نمونه‌برداری از اقلام صادراتی به ویژه سوخت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 16 کارخانه آرد با 52 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فعالیت می‌کنند عنوان کرد: امسال 45 بازرسی و 80 نمونه‌برداری  و آزمون از این کارخانه‌ها انجام شده است که طی 280 بازرسی بیشتر دستگاه‌های پخت نان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

نیازی با بیان اینکه 14 شهربازی استان دارای پروانه استاندارد هستند اما برخی از دستگاه‌های آن‌ها پلمب شده است گفت: دو زمین بازی پارک شرقی و غربی و شهربازی فانفار به طور کامل پلمب شده است.