به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، خیراله خادمی در بازدید از روند احداث بزرگراه اهر- تبریز اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و وجود شهرها و روستاهای پرجمعیت، مناطق ویژه گردشگری و اهمیت این بزرگراه در طرح آتی بزرگراه تبریز ـ اهر ـ پارس‌آباد در  اتصال به مرز کشور جمهوری آذربایجان، این بزرگراه یکی از اولویت‌های اصلی ما در این استان محسوب می‌شود.

وی بزرگراه اهر ـ تبریز را بخشی از راه ارتباطی استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی دانست و افزود:‌ این مسیر یکی از پرترددترین محورهای موجود در استان است و تکمیل شدن این بزرگراه گام مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی سفر به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای این بزرگراه اعلام کرد: با توجه به اهمیت این پروژه برای استان آذربایجان شرقی در سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی مبلغ 120 میلیارد تومان به پروژه تخصیص یافت که تاکنون دریافتی صورت نگرفته اما بر همین اساس سرعت عملیات اجرایی در پروژه افزایش یافته ‌و پیمانکاران در تمام قطعات مشغول فعالیت هستند.

وی افزود:‌در صورت وصول تخصیص اعتبار ذکر شده تا پایان سال مالی 1397 حدود 31 کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه طول بزرگراه اهر ـ تبریز 95 کیلومتر است اظهار داشت: تاکنون بیش از44کیلومتر از  محور به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک قرار دارد و پیشرفت فیزیکی کل قطعات در حال اجرا نیز بیش از 65 درصد است.

بوشهر| اجناس مورد نیاز در اربعین حسینی از ۲۰ مهرماه از دشتی به عراق اعزام می‌شود
مشاهده

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن توضیح قطعات این پروژه تاکید کرد: قطعه یک این پروژه زیرعبور ترافیک قرار دارد و قطعه دو الف پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی 61 درصد در حال اجرایی شدن است  و هم اکنون 3 کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی قطعه 3 بزرگراه تبریز ـ اهر را 91 درصد اعلام کرد و افزود: ‌16 کیلومتر از این قطعه هم اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد.

خادمی اعتبار ابلاغی سال جاری برای این پروژه را 19 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: تا‌کنون 97 درصد از این اعتبار از طریق اسناد خزانه اسلامی به پروژه تخصیص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این بزرگراه یکی از شریان‌های اصلی در استان آذربایجان شرقی در اتصال به شبکه بزرگراهی کشور محسوب می‌شود و موجب ارتباط شهرستان‌های اهر، کلیبر، مشکین، هریس، ورزقان و خواجه با مرکز استان  می‌شود.

وی در این سفر از راه‌های روستایی شهرهای هوراند، کلیبر و خداآفرین نیز بازدید کرد و گفت:‌ تامین قیر یکی از موضوعات مهم در تکمیل راه‌های روستایی است و در صورت تصویب قانون جدید در نحوه اختصاص قیر به پروژه‌های عمرانی، منتظر خبرهای امید بخشی در این حوزه هستیم.