لیونل مسی در سال‌های اخیر بارها و بارها توسط رسانه‌ها و مردم آرژانتین مورد انتقاد واقع شده است چون آنها او را مسبب ناکامی‌های آلبی‌سلسته در چند تورنمنت ملی برزگ اخیر می‌داند. دیگر کار به جایی رسیده است که دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین که پیش از این حامی مسی بود هم می‌گوید ستاره بارسلونا به درد رهبری آلبی‌سلسته نمی‌‌خورد و اگر او روی دوباره سرمربی این تیم شود، از برنده 5 توپ طلا دعوت نمی‌کند.

البته اظهارات مارادونا با واکنش‌هایی از سوی برخی از اهالی سرشناس فوتبال آرژانتین هم مواجه شده است که یکی از آنها ماریو کمپس بود و حالا فارناندو سینیوری.

سینیوری که در دوران مربیگری مارادونا در تیم ملی آرژانتین به عنوان مربی بدنساز تیم فعالیت داشت، از مسی 31 ساله دفاع کرد، تا جایی که گفت ستاره بارسا باید ملیت اسپانیایی را قبول می‌کرد تا در کسب یک قهرمانی در رده ملی ناکام نمی‌ماند.

سینیوری به رادیو ویاترینیداد گفت: ای‌کاش که مسی تابعیت اسپانیا را می‌پذیرفت چون تا الان قهرمان جهان شده بود. البته در آن صورت آنها (منتقدان مسی) هم می‌گفتند که او کشورش را فروخته است تا برای تیم ملی آرژانتین بازی نکند. مسی چشمش برای بازی در تیم ملی آرژانتین چشمش را روی امتیازات فراوانی بست. او دیگر مجبور نیست به تیم ملی آرژانتین برگردد، همینطور که مجبور نیست به باشگاه نیوولزاولدبویز (اولین باشگاه دوران بازیگری مسی) برگردد.

مربی بدنساز سابق تیم ملی آرژانتین ادامه داد: در کمال تأسف برای تمام آنهایی که مسی را تحسین می‌کنند، او دیگر نمی‌تواند تاوان سنگین انتقادات بیرحمانه را بدهد، چون آنها می‌گویند که او آدمی سرد است، سرود تیم ملی را نمی‌خواند و تعصبی نسبت به پیراهن آرژانتین ندارد. من فکر می‌کنم که مسی سزاوار جوی نیست که علیه او شکل گرفته است.

فوتبال جهان | قهرمانی پاراگوئه در جام ملت‌های کوتاه قامتان آمریکا با ستایس لیونل مسی
مشاهده