سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از دولت پاکستان خواست بی‌درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد.

در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی 103 از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی و انتقال آنها به داخل خاک پاکستان، سخنگوی وزارت  خارجه ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: بعدازظهر امروز دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دو جانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست های شرور به کار گیرد.

به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریعتر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع نماید.

قاسمی افزود: سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین خاطر نشان کرد: سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروههای تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می زنند.

فوتبال جهان| خدیرا باز هم مصدوم شد
مشاهده