در استان تهران درحالی که حدود ۸۷ درصد مالیات های غیر مستقیم مربوط به عملکرد مالیات بر ارزش افزوده است، در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش مالیات های غیر مستقیم، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با ۱۷۰ درصد تحقق، بالاترین میزان وصول را داشته است.

بخش بزرگی از سهم مالیات های مستقیم در تهران به لحاظ رقمی به مالیات بر شرکت ها، مالیات اشخاص حقوقی و غیردولتی برمی گردد، که این منبع درآمد 74.4 درصد وصولی داشته است و نسبت به سال قبل نه تنها رشد نداشته بلکه 9 درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین مالیات بر درآمد به میزان 102.7 درصد تحقق داشته که نسبت به سال قبل 16.4 درصد رشد داشته است، مالیات مشاغل و مالیات مستغلات و مالیات متفرقه بر درآمد به ترتیب با 121 و 104.6 بیشترین میزان تحقق را در این بند داشته است.

مالیات حقوق بخش عمومی با میزان تحقق 83 درصدی  و با رشد منفی کمترین میزان تحقق در این بند برخوردار بوده، همچنین مالیات بر مستغلات در مقایسه با سال قبل از 44 درصد رشد برخوردار بوده است.

در بخش مالیات های مستقیم، بند مربوط به مالیات بر ثروت 96 درصد تحقق و 31 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

بیشترین درصد تحقق را مالیات نقل و انتقال و سرقفلی به میزان 108.7 درصد تحقق و 38.8 درصد رشد نسبت به سال قبل و کمترین آن مربوط به مالیات بر ارث با 71.4 درصد تحقق و رشد 4.2 درصدی داشته است.

مالیات نقل و انتقال سهام بعد از مالیات سرقفلی با میزان 101 درصد تحقق بیشترین رشد نسبت به سال قبل برخورد بوده است.

سیستان و بلوچستان| ۱۰۰ هنرمند تولیدکننده صنایع دستی بلوچستان بیمه شدند
مشاهده

در مجموع مالیات اشخاص حقوقی و غیر دولتی، مالیات مشاغل، مالیات حقوق بخش عمومی و خصوصی به لحاظ رقمی بیشترین میزان مالیات های مستقیم را به خود اختصاص داده اند.

** سهم مالیات های غیرمستقیم

براساس این گزارش، در بخش مالیات های غیر مستقیم، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با 170 درصد تحقق، بالاترین  میزان و تحقق 37 درصدی مالیات بر کالا ها کمترین میزان تحقق را در گروه مالیات های غیر مستقیم شامل می شود.

همچنین مالیات بر ارزش افزوده به لحاظ رقمی بیشترین میزان را در مالیات های غیر مستقیم دارد. حدود 87 درصد مالیات های غیر مستقیم مربوط به عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در 6 ماهه نخست سال جاری است.