معاون اجتماعی پلیس فتای نیروی انتظامی از شیوه جدید کلاهبرداری به‌بهانه ثبت‌نام و خرید بلیت برای زوار اربعین حسینی(ع) خبر داد.

سرهنگ پاشایی با اشاره به برخی کلاهبرداریهای اینترنتی به‌بهانه ثبت‌نام و خرید بلیت برای زوار اربعین حسینی از طریق سایتهای جعلی اظهار کرد: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام پرداخت هزینه بلیت به‌صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی هزینه‌ها استفاده کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

وی متذکر شد: شهروندان باید مراقب باشند در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه‌اندازی شده، نیفتند و به زائران اربعین حسینی توصیه می‌کنیم حتماً به آدرسی که در نوار ابزار آمده توجه کنند، در این آدرس باید از پروتکل https استفاده شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

پاشایی افزود: در نوار آدرس این وب‌سایت یک علامت قفل‌شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت قابل‌مشاهده است که اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران باید از ثبت‌نام در آن خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از متقاضیان خواست برای ثبت‌نام به‌صورت حضوری به دفاتر مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت مراجعه و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کنند.

فوتبال جهان| لوسین فاوره: خودمان را با تغییر سیستم ماینتس وفق دادیم/ میزبان عالی سازماندهی شده بود
مشاهده

وی ادامه داد: زائران برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به‌نشانیhaj.ir مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود، خودداری کرده و برای تهیه ویزا به دفاتر معتبر و رسمی مراجعه و در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا به‌منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین، پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، یادآور شد: از اتصال به دستگاه‌های وای‌فای ناشناس در طول سفر خودداری کنید، در پایان استفاده از اینترنت وای‌فای تلفن همراه خود را غیرفعال کنید، از ذخیره اطلاعات مهم بانکی به‌روی حافظه تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است، بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را در سایت پلیس فتای ناجا به‌آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.