منابع فلسطینی از حملات نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان و حامیان دوازدهمین راهپیمایی دریایی برای شکستن محاصره نوار غزه خبر دادند.

ده‌ها فلسطینی امشب در حملات نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان و حامیان دوازدهمین راهپیمایی دریایی شکستن محاصره در مرزهای دریایی در شمال نوار غزه زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهاب، نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به قایق‌های شرکت کننده در راهپیمایی دریایی اجازه حرکت نداد و نظامیان صهیونیست هم به شرکت کنندگان در تجمع پشتیبانی از راهپیمایی دریایی در ساحل شمالی غزه با گاز اشک آور و گلوله جنگی حمله‌ور شدند.

جوانان فلسطینی هم برای حمایت از دوازدهمین راهپیمایی دریایی به آتش زدن لاستیک‌ پرداختند.

هیئت ملی شکستن محاصره اعلام کرده است که هدف از این تحرکات مردمی، شکستن محاصره و مخالفت با رنجی است که بر ملت فلسطین در نوار غزه تحمیل شده است.

این شورا تصریح کرد این تحرکات مردمی بیانگر عمق آگاهی و هوشیاری ملت فلسطین در قبال حجم مخاطراتی است که مسئله فلسطین را در برگرفته است.

هیئت جنبش ملی از سه ماه پیش چندین سفر دریایی را به سمت جهان خارج و مرزهای شمالی نوار غزه در تلاش برای شکستن محاصره دریایی نوار غزه تدارک دیده اما اشغالگران برای شکستن آن و بازداشت تمام کسانی که در قایق‌ها سوار می‌شوند، اقدام کرده‌اند.

نوار غزه با وخامت شدید اوضاع اقتصادی و انسانی به سبب محاصره ظالمانه‌ای روبرو است که از سال 2006 از سوی رژیم صهیونیستی بر آن تحمیل شده، اقدامات خصمانه ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان از یک سال و نیم پیش هم این بحران را تشدید کرد هاست.

برنامه بازی‌های تدارکاتی قطر نهایی شد/ دیدار با اکوادور، ازبکستان ، سوئیس و ایسلند در دستور کار عنابی‌پوشان
مشاهده

هیئت‌ها و سازمان‌های حقوقی فلسطینی و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل طی ماه‌های اخیر درباره تشدید بحران انسانی در نوار  غزه به سبب محاصره تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

از سی‌ام مارس گذشته(فروردین)، مرزهای شرقی نوار غزه شاهد راهپیمایی‌های مسالمت آمیز بازگشت است که هر جمعه با حضور گسترده مردم غزه برگزار می‌شود، مردم در این راهپیمایی‌ها بر حق بازگشت خود به مناطقی که سال 1948 از آن رانده شدند و نیز لزوم شکسته شدن محاصره غزه تاکید می‌کنند، شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با یورش نظامیان صهیونیست روبرو شده که طی آن ده‌ها نفر شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌ اند.