مقامات محلی در غرب افغانستان تأکید کردند که اگر دولت مرکزی به وضعیت امنیتی ولایت فراه رسیدگی نکند این ولایت بزودی توسط طالبان سقوط می‌کند.

مقامات محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان اعلام کردند که چهار شهرستان این ولایت در تصرف طالبان قرار دارد و 6 شهرستان دیگر نیز با تهدیدات شدید امنیتی روبرو هستند.

«فرید بختور» رئیس شورای ولایتی فراه تاکید کرد که اگر دولت مرکزی و نهادهای امنیتی برای بهبود وضعیت فراه تلاش نکنند به زودی این ولایت سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر در این ولایت و کشته شدن 20 نظامی افغان و اسارت 15 تن دیگر تصریح کرد که کمربند امنیتی فراه تضعیف شده است.

رئیس شورای ولایتی فراه گفت: در پاسگاه‌های امنیتی در اطراف شهر تنها 5 تا 6 نیروی پلیس مستقر هستند که توان مقابله با حملات گروهی طالبان را ندارند.

بختور اظهار داشت: حضور مخالفان مسلح در دو یا سه کیلومتری شهر فراه محسوس است، مخالفان مسلح در بزرگراه قندهار-هرات نیز که از فراه می‌گذرد ایست‌های بازرسی ایجاد کردند.

«غفور احمد جاوید» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این موضوع نیز تاکید کرد: نیروهای ارتش در 4 شهرستان ولایت فراه در حال انجام عملیات هستند و جای نگرانی نیست.

با این حال، اردیبهشت ماه سالجاری نیز شهر فراه هدف حمله گروهی طالبان قرار گرفت و تا آستانه سقوط پیش رفت.

علیرغم انصراف شرکت‌کنندگان، کنفرانس اقتصادی ریاض برگزار می‌شود
مشاهده