مدیر هر شرکت یا سازمان، پیش از حضور در شبکه‌های اجتماعی باید هدف دقیق و بلندمدت شرکت را از این فعالیت‌ها روشن کند.

همه‌ی کسب‌وکارها می‌خواهند نفوذ زیادی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند، زیرا رسانه‌های اجتماعی سطح آگاهی از برند و اعتبار آن را به‌شدت ارتقا می‌دهند. مسئله این است که چگونه می‌توان به چنین هدفی دست‌یافت؟ تیموتی سایکس، کارآفرین و متخصص ارتباطات کسب‌وکار، در مقاله‌ای با تأکید بر اینکه تاکنون استراتژی‌های مختلفی را برای افزایش تعاملات امتحان کرده است، دو نکته‌ی ساده را در این زمینه به اشتراک می‌گذارد:

محتوای منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی‌شده

شاید فکر کنید که این مسئله بدیهی است. همه‌ی کارشناسان و مشاوران در مورد اهمیت محتوای منحصربه‌فردی که ویژگی‌های خاص برند شما را به تصویر می‌کشد، صحبت می‌کنند. اما در عمل چگونه می‌توان چنین محتوایی تولید کرد؟ تیموتی سایکس می‌گوید که تصاویر و ویدیوهایی را از زندگی شخصی خود ارسال می‌کند که در آن‌ها نکته‌ای برای کمک به دیگران وجود داشته باشد. درنتیجه کسی نمی‌تواند این محتوا را کپی کند و مخاطبان فقط با مراجعه به صفحات رسانه‌های اجتماعی او می‌توانند محتوای مذکور را ببینند.

شما هم می‌توانید همین روال را برای کسب‌وکار خود در پیش بگیرید. توجه داشته باشید که هدف از به اشتراک گذاشتن تصاویر زندگی واقعی، شوآف نیست، بلکه باید به‌طور واضح و شفاف نشان دهید چگونه کار می‌کنید. چه پروسه‌هایی را برای پیشبرد پروژه‌ها در پیش می‌گیرید، چگونه کار باکیفیت به مپفقیت شما منجر می‌شود. مطمئن شوید که محتوای شما مفید، منحصربه‌فرد و کاربردی است. همیشه پیش از آنکه دکمه‌ی «ارسال» را فشار دهید، از خودتان بپرسید آیا کسی، در هر گوشه‌ی دنیا، از این محتوا سود می‌برد؟

مدیرعامل‌های شرکت‌های آمریکایی که حقوق بیش از اندازه دریافت می‌کنند
مشاهده

 

استراتژی هوشمندانه‌ای برای حضور در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید

چرا می‌خواهید نفوذتان را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید؟ این سؤال به‌قدری بدیهی است که شرکت‌های بزرگ، هرگز مجبور نمی‌شوند به آن پاسخ دهند. اما جالب اینجا است که اغلب مدیران، واقعاً پاسخ این سؤال را نمی‌دانند. آن‌ها فقط می‌خواهند موج روز را دنبال کنند.

شما چرا می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی نفوذ مؤثری داشته باشید؟ جلب‌توجه دیگران، به‌تنهایی پاسخ قانع‌کننده‌ای نیست. اغلب کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید، حتی یک شهرت ربع ساعته نیز به برند شما نمی‌دهند. به این موضوع فکر کنید که چگونه باید کانال‌های رسانه‌های اجتماعی را با استراتژی کلی کسب‌وکار خود همسو و هماهنگ کنید. هدف اصلی شما از حضور در رسانه‌های اجتماعی چیست؟ این فعالیت‌ها باید به افزایش فروش و سود شما منجر شود.

بنابراین پیش از اینکه محتوای خود را طراحی کنید، به این موضوع فکر کنید که از بازار هدف چه می‌خواهید. شاید می‌خواهید مشتریان با شما تماس بگیرند، یا بخشی از محتوای شما را از وب‌سایت شرکت دانلود کنند. درک و مرور هدف اصلی به شما کمک می‌کند محتوایی خلق کنید که برای پلتفرم وب اصلی شما مناسب باشد.

پس استراتژی ویژه‌ای برای حضور در رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنید و تاکتیک‌های آن را به طرح کسب‌وکار شرکت وارد کنید.

این دو نکته، به‌روشنی توضیح می‌دهد که چرا و چگونه می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به موفقیت برسید. به‌علاوه درک واضح اهداف نیز به شما کمک می‌کند تمرکز دقیق‌تری روی ایده‌های محتوایی داشته باشید.