مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اعلام اینکه هم اکنون سرمایه گذاری در صنایع معدنی متمرکز به سرمایه گذاری‌های کوچک است، گفت: منتظریم با اجرای بسته سوئیفت اروپایی مشکلات سرمایه گذاری در کشور برطرف شود.

امیر صباغ

با اشاره به اینکه ساختار کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخشهای مختلف از جمله صنایع معدنی فراهم نیست، اظهار داشت: سرمایه گذاران خارجی به خاطر نوسانات نرخ ارز و مشکلات تبادلات بانکی تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ندارند.

وی افزود: در حال حاضر برای انتقال پول و تبادلات بانکی با طرفهای خارجی مشکلاتی وجود دارد که این موضوع عاملی شده تا ورود سرمایه گذاران به کشور کاهش پیدا کند به همین منظور دولت باید با بسترسازی لازم و حتی انعقاد قراردادهای دوجانبه با کشورهای مختلف شرایط را برای ورود سرمایه گذاران به کشور فراهم آورد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اعلام اینکه هم اکنون سرمایه گذاری در صنایع معدنی متمرکز به سرمایه گذاری‌های کوچک است، گفت: سرمایه گذاری بلندمدت نیازمند زیرساخت مناسب برای امنیت سرمایه است که متأسفانه این موضوع هنوز در کشور فراهم نشده است. ما امروز در تبادلات بانکی هنوز با ابهامات متعددی روبرو هستیم که منتظریم با اجرای بسته سوئیفت اروپایی تاحدودی این مشکلات برطرف شود.

وی به حضور سرمایه گذاران کوچک در بخش معدن که در حوزه اکتشافات و صنایع معدنی مشغول فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاران از کشورهای استرالیا، چین و روسیه هستند که امیدواریم تعداد آنها هر روز افزایش پیدا کند.

سوپر لیگ ترکیه | تساوی خارج از خانه ترابزون‌اسپور با صعود ۲ پله‌ای
مشاهده