وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که جنبش حماس موفق شد راهپیمایی‌های بازگشت را به سلاحی راهبردی تبدیل کند.

اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه “یدیعوت آحارونوت” گفت: حماس مصمم است که راهپیمایی‌های بازگشت را تا رفع کامل محاصره غزه بدون رسیدن به توافق درباره تبادل اسرا و مفقود الأثرها و بدون خلع سلاح خود ادامه دهد، اما من می‌گویم که چنین چیزی غیر ممکن است.

وی افزود: قبل از ورود به جنگ باید همه گزینه‌های دیگر را به کار بریم، زیرا اگر نظامیان خود را به میدان نبرد بفرستیم برخی از آنها به دیارشان نخواهند گشت.

وی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها خشونت در اطراف دیوار حائل و پرتاب بادبادک‌های آتشین و به کار بردن همه گزینه‌ها به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید شدیدترین ضربه ممکن را به حماس وارد کنیم.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون بیش از 204 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود 20 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

گرشاسبی: داور چینی به سمت کاشیما آنتلرز چربش داشت/ طبیعی است که قیمت بلیت فینال لیگ قهرمانان متفاوت باشد
مشاهده