وزارت خارجه سوریه حملات ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش به دیرالزور با استفاده از بمب حاوی فسفر را عامدانه و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش به دیرالزور با استفاده از بمب‌های حاوی فسر سفید دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان نوشت.

در این نامه آمده است: استفاده ائتلاف بین‌المللی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی علیه ملت سوریه اقدامی برنامه‌ریزی شده و عامدانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه افزود که حملات ائتلاف آمریکایی به دیرالزور در راستای ادامه جنایات جنگی و ضد بشری این رژیم علیه ملت سوریه و ادامه حمایت از تروریسم و استفاده از شبه نظامیان جدایی طلب برای تحقق نقشه‌های خصمانه صورت می‌گیرد.

سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست که مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده گرفته و تحقیقی بین‌المللی درباره جنایات ائتلاف آمریکایی انجام دهد و مانع تکرار اینگونه جنایات شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت خواست که به حضور خصمانه نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بیگانه که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دهند پایان دهد.

بازگشایی گذرگاه مرزی “نصیب – جابر” در مرز با اردن

“محمد ابراهیم الشعار” وزیر کشور سوریه گفت که گذرگاه مرزی “نصیب-جابر” در مرز این کشور با اردن فردا دوشنبه بازگشایی خواهد شد.

وی افزود که کمیته فنی سوریه و اردن پس از نشست امروز توافق کردند که گذرگاه مرزی نصیب- جابر میان دو کشور در روز دوشنبه بازگشایی شود.

۴ فیلم مستند تلویزیونی شهدای مدافع حرم خراسان شمالی رونمایی شد
مشاهده

گفتنی است که ارتش سوریه جولای گذشته گذرگاه مرزی نصیب را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کرد.