احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان اظهار داشت: اصولا دادگستری در نظام جمهوری اسلامی باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشد، شاید بشود چند ویژگی مهم را در گذرا بیان کرد، یک ویژگی عبارت است از اجرای عدالت که هر کس به این دستگاه مراجعه می‌کند انتظار عدالت دارد.

وی افزود: ویژگی دوم قانون گرایی و عمل جدی به قانون است که شاید انتظار همه مردم از دستگاه قضا این باشد که قضات دستگاه قضایی احساس کنند که فقط قانون باید ملاک آن‌ها باشد، آنچه که مردم از دستگاه قضا انتظار دارند این است که دستگاه قضا مرجع رسیدگی به تظلمات باشد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان تصرح کرد: شاید بشود اشاره کرد که مبارزه با ظلم و فساد از ویژگی‌های تراز یک دستگاه قضایی مورد نظر نظام جمهوری اسلامی است، شاید دستگاه قضا امروز مظلوم‌ترین دستگاه کشور به دلیل کمبود‌ها باشد. ما از 4 هزار و 800 کارمندی که باید در استان اصفهان داشته باشیم یک‌هزار و 600 کارمند داریم که تنها 35 درصد پست‌های اداری دارای کارمند است.

وی خاطرنشان کرد: 65 درصد پست‌های دادگستری اصفهان خالی است و آن 35 درصد کار خود و کار 65 درصد دیگر را انجام می‌دهند، اما این کمبودها ذره‌ای در روحیه همکاران بنده اثر منفی نگذاشته بلکه با روحیه جهادی در حال تلاش هستند. در تشکیلات مهم‌ترین شاخص برای ارزیبای عملکرد دستگاه عبارت است از شاخص بهره‌وری که در هر دستگاه ارزیابی مشخص خود را دارد.

خسروی وفا بیان کرد: دادگستری استان اصفهان مفتخر است که در 4 سال متوالی رتبه نخست بهره‌وری را در کشور کسب کرده است، این افتخار بزرگی است که با زبان قابل بیان نیست، باید ساعت‌ها تجزیه و تحلیل کرد که چه اتفاقی در این زمینه افتاده که به نظر بنده جز روحیه ایثار و تلاش‌های شبانه روزی عامل دیگری نمی‌توانست به این نتیجه مطلوب برساند.

شکاف در دولت ائتلافی آلمان بر سر رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی
مشاهده

وی گفت: در کنار این بهره‌وری 50 هزار عدد از موجودی پرونده‌ها کسر کردن عدد قابل توجهی است، 15 هزار پرونده مسن را به 2 هزار رساندن از اقدام‌های بزرگ دادگستری به شمار می‌رود، اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی به استان کمک نمی‌کردیم چه اتفاقی می‌افتاد و اگر دستگاه قضا نبود ده‌ها کارخانه در استان دچار مشکل شده بودند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه مبارزه فساد و فساد ستیزی به برکت همت و پیگیری که صورت گرفته امنیت در استان اصفهان حرف نخست را می‌زند و اگر تلاش‌های نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و دستگاه قضا نبود شاهد این امنیت به این شکل نبودیم.، خروجی مهمی که در استان شاهد هستیم به برکت تعامل بوده که بخشی از آن به دستگاه قضایی مربوط می‌شود.

وی افزود: از زحمات دادستان سابق استان تقدیر و تشکر می‌کنم، زمانی که از خراسان به اصفهان آمدم هیچکس را با خود به اصفهان نیاوردم و پس از مدتی با هرکس مشورت کردم حسن رحیمی را به بنده پیشنهاد دادند و امروز پس از 4 سال شاهد اخلاص و تلاش‌های شبانه روزی وی در کار بوده‌ام.