حشمت‌الله عسگری در آئین افتتاح جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در دانشگاه آزاد سمنان اظهارداشت: موضوع اقتصاد دانش بنیان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و نشان می‌دهد که باید در تصمیم‌گیریها و هدایت منابع مالی و همچنین زمان، علم و موضوعات علمی بیش از پیش دخیل شود.

وی با بیان اینکه امروز باید برای توسعه کشور و استان از تمام توان و ظرفیت‌ها بهره گرفت تصریح کرد: امروز فرصتی برای از دست دادن نیست و باید علم در تمام حوزه‌ها به کار گرفته شده و توجه به علم در محیط‌های اجرایی تعالی یابد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه کشور در دنیا و منطقه در دراز مدت منوط به افزایش تولیدات رقابت پذیر است و اگر تولید در این مسیر حرکت نکند از قافله توسعه عقب می‌مانیم.

عسگری با بیان اینکه مخترعان باید طرح‌های خود را در راستای رفع نیازهای کشور انجام دهند اضافه کرد: امروز اختراعات و ابداعات باید به سمت و سوی رفع  نیاز مصرف کنندگان باشد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه نیروهای انسانی، وجود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب و همچنین مراکز و پارک‌های علم و فناوری در کشور گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای سرعت بخشیدن به ابداعات و اختراعات استفاده شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان با بیان اینکه در برخی از موضوعات در نظام آموزشی کشور باید اصلاحاتی انجام شود اضافه‌کرد: متأسفانه دانش آموزان امروز پرسشگر نیستند و در محیط انتزاعی رشد می‌کنند و در بستر محیط واقعی به سختی می‌توانند توان خود را بروز دهند و نمی‌توانند به خوبی هنرنمایی کنند.

مخالفت قاطعانه یمنی‌ها با طرح‌های فریبکارانه آمریکا
مشاهده

عسگری با اشاره به وجود تهدیدات زیست محیطی، کمبود منابع آبی، تحریم و غیره گفت: این تهدیدات است که سبب شده به سمت حرکت‌های نوآورانه حرکت کنیم و اگر این تهدیدات نبود این تحولات ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه توسعه حرکت‌های نوآورانه باید به سمت رفع مشکلات و به‌ویژه رفع بیکاری باشد اضافه کرد: در حال حاضر در کشور 5 میلیون دانشجو وجود دارد که همه این افراد پس از فارغ‌التحصیلی نیاز به شغل دارند و ایجاد اشتغال جز با توسعه فعالیت‌های نوآورانه ممکن نیست.