۶۳ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی ‌شرکت کردند

محمدمهدی بحرالعلوم عصر امروز در نشست خبری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: با نگاه به سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجه در تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره هستیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین شرکت‌کننده جشنواره قرآن و عترت از دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و شیراز و کمترین شرکت‌کننده از دانشگاه‌های شوشتر و بقیه‌الله است.

بحرالعلوم خاطرنشان کرد: حدود 63 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت در قالب 43 رشته شرکت کرده‌اند که 595 آنها از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هستند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حدود هزار و 200 نفر برای رقابت برگزیده شدند که 80 نفر آن از دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی  تاکید کرد: در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سه حوزه پژوهش، تبلیغ و ترویج مفاهیم قرآن برنامه‌ریزی و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و فعالیت‌ها در این حوزه رصد می‌شود.

بحرالعلوم ابراز داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، ارتش، همدان، کردستان و بیرجند آمادگی خود را برای میزبانی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت کشور اعلام کرده‌اند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: درخواست دانشگاه، موقعیت جغرافیایی استان‌ها از لحاظ نحوه دسترسی و جذابیت آن به‌همراه امکاناتی که آن دانشگاه برعهده دارد از ملاک‌های انتخاب میزبان است.

وی با بیان اینکه کارهایی در مسئله تاثیر قرائت قرآن کریم در روند درمان انجام شده است عنوان کرد: مسئله قرائت قرآن و تاثیر آن در درمان دارای اهمیت است و ما نتایج خوبی از این موضوع به‌دست آورده‌ایم.

فلسطین|اشغالگران راهپیمایی بازگشت را سرکوب کردند؛ زخمی شدن چندین فلسطینی
مشاهده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: خرسندیم که میزبان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت کشور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک در مورد بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: 63 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را شامل می‌شوند.

رییس ستاد اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: هزار و 200 نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره به‌عنوان افراد برگزیده انتخاب شده‌اند که از 18 الی 21 مهرماه در زیباکنار به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به تقدیر از فعالان قرآنی گیلان در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد:  از هفته‌های اخیر تمام تدارکات برای این مسابقات در نظر گرفته شده و برای برگزاری آن مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تاکید کرد: آشنایی با مفاهیم قرآنی در انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جامعه ما نیازمند ارتباط نزدیک‌تر با این  مفاهیم است.