ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در دیدار با مسعود سلطانی‌فر ضمن تشکر و ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر ورزش و جونان ایران گفت: از سال 2014 که در هیات رئیسه جدید APC حضور پیدا کردم، با تیم جدید متشکل از نیروهای جوان و افراد قدیمی و با تجربه، هدایت و مدیریت ورزش پاراآسیایی را بر عهده گرفتم.

وی ایران را طی 10 سال گذشته جز کشورهای قدرتمند و توسعه یافته در ورزش پاراآسیایی دانست و ادامه داد: در مسابقات فضا که هر ساله در دبی برگزار می شود تیم های زیادی از ایران شرکت می کنند و نکته قابل توجه این است که ایران به حضور ورزشکاران جوان توجه زیادی دارد.

راشد از ورزشکاران جوان به عنوان آینده جنبش پارالمپیک در آسیا یاد کرد و گفت: حمایت دولت از ورزش و ورزشکاران پارالمپیک بسیار مهم است.

وی با اشاره به امکانات ورزشی مناسب ایران و مسئولیت پذیری و حمایت های وزیر ورزش و جوانان کشورمان تصریح کرد : توجه دولت ایران به ورزش معلولان بسیار قابل توجه و شایسته تقدیر است. ازاینکه ایران پارتنر ماست احساس غرور و افتخار می کنیم.

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از برقراری ارتباطات بین مللی مختلف و تعاملات فرهنگی به عنوان معنای اصلی ورزش یاد کرد و گفت: ایستادن بر سکو هدف اصلی ورزش به شمار نمی آید و ما به دنبال افزایش روابط دوستانه و انتقال و اشتراک تجربیات به وسیله ورزش هستیم .

وی خاطر نشان ساخت: در چند سال اخیر ما به صورت مستمر تلاش کردیم تا بتوانیم نمایندگان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی را به صورت متحد در مراسم رژه در بازی های آسیایی شرکت دهیم و این نکته بسیار قابل توجه است که این رویا در این دوره محقق شد.

کردستان| فرماندار ویژه شهرستان سقز معرفی شد
مشاهده

ماجد راشد افزود: اعتقاد ما براین است که 44کشور آسیا هر کدام عضوی از پیکره یک وجود هستند و همه با هم هستیم. اگر اختلاف سطحی در میان حوزه های مختلف در میان کشور ها وجود دارد، تلاش برای رفع اختلاف سطح کشورها را ماموریت و رسالت خود و کشور های پارتنر خود می دانیم.

وی عدم وجود اطلاعات کافی از وضعیت حقیقی ورزش در همه نقاط قاره کهن را نقصی خواند که مانع تدوین برنامه استراتژیکی مناسبی برای افزایش هم یاری میان کشورها می شود و افزود : اکنون به دلیل ایجاد بانک اطلاعاتی قادر خواهیم بود برنامه های استراتژیک بعدی را مفید تر تدوین کنیم.

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با اظهار امیدواری به اینکه همکاری های متقابل این نهاد با ایران افزایش یابد، از موفقیت های ایران در بازی های آسیایی یاد کرد و گفت: علاوه بر آن مایلم موفقیت های کشور ایران در المپیک ریو را نیز به مردم و مسئولان این کشور تبریک بگویم .

وی با تاکید بر اینکه ایران همواره به فکر همه کشور های اطراف و منطقه بوده است خاطر نشان ساخت: ما امیدواریم روابط ایران با کمیته پاراالمپیک آسیا روز به روز بهتر و بیشتر شود .همواره وضعیت ورزش معلولان همه قاره بزرگ آسیا برای ایران حائز اهمییت بوده است.

راشد حضور وزیر ورزش و جوانان ایران در بازیهای پاراآسیایی را دلگرم کننده خواند و گفت: به خاطر دارم در ادوار گذشته نیز مسئولین عالی رتبه ایرانی، برای دیدن بازی ها به دهکده ورزشی آمده بودند و ورزش معلولین را مورد تفقد و توجه قرار می دادند که این اقدام برای ورزشکاران دلگرم کننده است.

فوتبال جهان| درخواست ۱۲.۵ سال حبس برای آردا توران از سوی دادستانی ترکیه
مشاهده

او با تاکید بر لزوم توجه دولتمردان کشورهای آسیایی به ورزش معلولین برای ایجاد انگیزه بیشتر آنها تصریح کرد : حضور رئیس جمهور کشور اندونزی در مراسم افتتاحیه مسابقات نیز پیام آور میزان اهمیت ارتقا سلامت و نشاط معلولان برای همگان است.

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در خاتمه با تشکر از وزیر ورزش و جوانان کشورمان به خاطر توجه به ورزش معلولان و افزایش ارتباط با کشور های همسایه برای ارتقا ورزش آن ها ابراز امیدواری کرد، در آینده بسیار نزدیک پس از افزایش تعاملات ورزشی شاهد پیشرفت سریع ورزش آسیا باشیم.

در پایان سلطانی فر با بیان اینکه افزایش تعاملات میان کشورها منشا خیر خواهد بود تاکید کرد: کمیته ملی پارالمپیک ایران کاملا مستقل و با اختیارات و اعتبارات و امکانات ویژه در حال فعالیت است. امیدوارم ارتباط گرم شما با کمیته پارالمپیک ایران موجب جذب حمایت های بیشتری از سوی شما باشد.

وزیر ورزش و جوانان با دعوت ویژه از ماجد راشد برای سفر به ایران گفت: فرصت را مغتنم می شمارم تا با سفر به ایران از امکانات ورزشی ما بازدید کنید و با برگزاری نشست های مشترک بتوانیم به راهکارهای افزایش همکاری های متقابل برسیم.