محمد احمدزاده در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ساحلی اظهار داشت: شرایط خوبی داریم و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. می‌توان گفت بچه‌ها به مرز آمادگی صددرصد رسیده‌اند. در اردوی پرتغال هم بازی‌های تدارکاتی را پشت سر خواهیم گذاشت که می‌تواند خیلی به هماهنگی‌مان کمک کند تا بتوانیم در جام بین قاره‌ای نتیجه خوبی بگیریم. در جام بین قاره‌ای بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند. پرتغال، روسیه، تاهیتی، اسپانیا، برزیل و… هستند. کارمان سخت است، اما نشان دادیم که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره‌ای افزود: هدف‌مان قهرمانی در جهان است و بازی‌های دوستانه و تورنمنت جام بین قاره‌ای می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا روندمان رو به رشد باشد. شرایط‌مان برای جام بین قاره‌ای هم خوب است و می‌خواهیم نتیجه بگیریم. تیم ملی ایران شش، هفت سال است که به دنیا ثابت کرده می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. قهرمان جام بین قاره‌ای شده‌ایم، در جام جهانی روی سکوی سومی رفتیم و حتی می‌توانستیم به فینال برسیم که کم تجربگی مانع این کار شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران خاطرنشان کرد: هدف ما رسیدن به سطح برزیل است، چون تنها تیمی که با آن فاصله داریم، برزیلی‌ها هستند. می‌توانم بگویم به نوعی از سایر تیم‌های دنیا سبقت گرفته‌ایم. هدف‌مان این است که در رنکینگ دنیا روی رتبه اول بایستیم.

احمدزاده درباره مراسم گالا فوتبال ساحلی و اینکه سال گذشته توانسته بود در این مراسم عنوان کسب کند و در جام بین قاره‌ای هم روی او حساب ویژه‌ای باز می‌شود، گفت: تمام بچه‌های ما خوب هستند و تیم خوبی داریم. اینکه در تیم ما بهترین بازیکن و بهترین دروازه‌بان باشد، اهمیت دارد اما این مهم‌تر است که تیم خوبی داشته باشیم. چه من باشم یا پیمان حسینی یا سایر بچه‌ها، خوشحالیم که این عناوین را برای ایران کسب کردیم. در تیم ما هم چه من و چه سایر بازیکنان سعی می‌کنیم بعد از نتیجه‌گیری تیم دوباره این عناوین را برای ایران به دست بیاوریم. هدف اول همه قهرمانی است و بعد از آن اگر عناوین فردی هم داشته باشیم، خدا را شکر می‌کنیم.

۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند/ بازگشت دوباره سردار آزمون و دعوت از ۲ پرسپولیسی
مشاهده

وی در خصوص اینکه آیا امسال بازیکنی از ایران شانس انتخاب به عنوان بهترین شدن در بخش‌های مختلف مراسم گالا را دارد یا نه، اظهار داشت: امسال شانس بچه‌های ما برای برترین شدن در مراسم گالا کمتر است. از جام بین قاره‌ای سال گذشته تا به الان در تورنمنتی شرکت نکردیم و همین مسئله شانس ما را کم می‌کند. با این حال فکر می‌کنم جام بین قاره‌ای می‌تواند یک مقدار شانس بچه‌ها ما را افزایش دهد و اگر عنوان کسب کنیم و بچه‌ها هم تأثیرگذار باشند، می‌توان کاندیدای بهترین‌ها شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی در مورد حمایت‌هایی که از این تیم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فدراسیون در حد توان خودش رسیدگی می‌کند، اما ما بازهم نیاز به حمایت بیشتر داریم. از وزارت ورزش و جوانان و از ریاست جمهوری انتظار داریم به فوتبال ساحلی هم توجه داشته باشند. درست است که فوتبال یا کشتی ورزش اول کشور هستند، اما این دلیل نمی‌شود بقیه رشته‌ها را رها کرده و به آنها رسیدگی نکنیم. 13 سال است بازیکن تیم ملی هستم، اما در این سال‌ها یک بار نشده قرار ملاقاتی با یکی از مسئولان داشته باشیم، وزیر کشور یا رئیس جمهور را ببینیم تا خواسته‌هایی که داریم را بیان کنیم. بازیکنان ما بعد از این همه سال کار کردن، هیچ شغلی ندارند که منبع درآمدی داشته باشند.

احمدزاده در پایان به تسنیم گفت: قراردادهای باشگاهی ما آنطور نیست که بتوان در این اوضاع اقتصادی یک زندگی را چرخاند. اکثر بچه‌های فوتبال ساحلی متأهل هستند و در کنار آن چهار پنج بازیکن سرباز داریم که با عنوان سومی جهان هیچ کاری برای معافیت آنها انجام نشده است. فدراسیون هم در این خصوص نامه‌نگاری کرده، اما وزارت ورزش با درخواست‌ها و حتی ارائه شغل به بازیکنان فوتبال ساحلی موافقت نکرده است. یعنی فقط وقتی فوتبال نتیجه بگیرد باید برای سربازی آنها کاری انجام شود؟ فوتبال ساحلی و سایر رشته‌ها ورزش نیستند؟ امیدوارم وزارت ورزش و ریاست جمهوری به این مسئله رسیدگی کنند.

کسری بودجه آمریکا ۷۸۰ میلیارد دلار شد
مشاهده