کامپیوتر «واتسون» (Watson) شرکت آی‌بی‌ام می‌خواهد به صنعت مد و فشن هم گریزی بزند. همکاری جدید IBM و شرکت مد Marchesa، منجر به ساخت یک لباس هوشمند شده است؛ لباسی که قرار است در مراسم امسال Meta Gala به نمایش گذاشته شود.

مراسم امسال Met Gala، به زبان لاتین، Manus x Machina نامگذاری شده و قرار است به تاثیرات عصر تکنولوژی روی صنعت مد بپردازد. کامپیوتر واتسون هم که کم و بیش توانایی انجام هر نوع محاسبه‌ای را دارد، به کمک این مراسم مد آمده است. شرکت IBM می‌گوید که تکنولوژی به انسان کمک می‌کند تا خلاق‌تر باشد و وظیفه‌ی کامپیوتر واتسون هم دقیقا همینگونه تعریف شده.

Marchesa-1

شرکت طراحی Marchesa، برای طراحی لباس‌شان، قبل از هر چیز پنج احساس انسان را انتخاب کرده‌اند. این احساس‌ها «لذت»، «کنجکاوی»، «هیجان»، «تشویق» و «علاقه» را شامل می‌شوند. شرکت IBM سپس صدها تصویر از لباس‌هایی که شرکت Marchesa طراحی کرده را وارد کامپیوتر واتسون کرده‌اند. کامپیوتر واتسون هم طبق این تصاویر، نحوه‌ی طراحی و رنگ‌بندی لباس‌های Marchesa را آموخته است.

نکته‌ی مهم درباره‌ی لباس طراحی شده، هوشمند بودن آن است. این لباس، قرار است با توجه به صحبت‌هایی که درباره‌ی مراسم Met Gala در توییتر می‌شود، رنگ‌اش را عوض کند. این تغییر رنگ هم به واسطه‌ی چراغ‌های ال‌ای‌دی است که روی آن سوار شده و احساس افراد را در این مراسم منعکس می‌کند.

اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی با بهره‌‌گیری از باتری در ژاپن احداث می‌شود
مشاهده