بازیگران سنتی مانند سازندگان تلویزیون یک پای ثابت در این شو هستند اما با ظهور فناوری‌های جدید شاهد حضور بازیگران نو نیز هستیم که در چند سال اخیر سازندگان خودرو و حالا کمپانی‌هایی در زمینه اتصالات نسل پنجم و ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به آن اضافه شده است.

اما برای فهم آنچه امسال در لاس وگاس رخ خواهد داد، بهتر است به گرایش‌های مطرح در CES 2018 نگاهی بیندازیم.

1- انقلاب 5G شروع شده است

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

در سال 2018 هیچ کاربر نهایی از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره‌مند نخواهد شد اما اپراتورها و توسعه دهندگان سخت افزاری در تلاشند تا زیرساخت‌های آن را برای استفاده در سال 2019 آماده کنند. البته کره جنوبی وعده اتصال آزمایشی آن را در المپیک زمستانه 2018 در پیونگ‌چانگ داده است. نسل پنجم برای شهر هوشمند، خودروهای خودران،بهداشت و سلامت از راه دور با شبکه بی سیم همیشه متصل تعریف شده است. هزینه و امنیت 5G نیز امسال در نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

2- تمرکز سازندگان خودروهای خودران روی عابران

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

آینده خودرو به سوی فناوری خودران پیش می‌رود. سازندگان سعی کرده‌اند بهترین سیستم های اینفوتینمنت را برای داخل خودرو طراحی کرده و بنز، تویوتا، فورد و … بهترین ایده‌های خود را در این زمینه پیاده سازی کرده‌اند. سایر سازندگان به نوع سوخت خودرو توجه کرده و سعی کرده‌اند در این زمینه به رقابت بپردازند. در نهایت امسال نیز مانند چند سال اخیر نوآوری‌ها را در CES خواهیم دید. تمرکز امسال روی عابران است که به عنوان موضوع اصلی دغدغه خاطر سازندگان خودران شده است.

رجیستری از چندنرخی بودن موبایل پیشگیری می‌کند
مشاهده

3- جنگ شدید میان سازندگان اسپیکرهای هوشمند

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

گرایش به سوی اینترنت اشیاء در کنار ابزارهای هوشمند خانگی، بزرگانی چون آمازون را به سوی توسعه اسپیکر هوشمند سوق داده است. بدنبال آمازون، این گوگل است که سعی کرده است آلترناتیو مناسبی را در رقابت با آمازون عرضه کند.

پلتفرم هوم کیت اپل نیز قابل ذکر است. این روزها دستیاران دیجیتالی، شخصی‌تر شده و با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نیازهای کاربر را برآورده می‌سازد.

4- زلزله در بهداشت و سلامت دیجیتال

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

اپل، جابون و فیت بیت؛ دنبال توسعه ابزارهای هوشمند در بخش سلامت هستند. آنها با داستان فیتنس و تناسب اندام شروع کرده و حالا بخش اعظمی از سلامت فردی را داخل سخت افزار و نرم افزار خود قرار داده‌اند. این هفته شاهد ابزار جدید در بخش پزشکی و درمان از راه دور با استفاده از واقعیت مجازی در شوی لاس وگاس خواهیم بود.

5- آینده تلویزیون در دستان 8K و میکرو ال ای دی

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

سالها پیش ال جی و سامسونگ به عنوان طلیعه‌دار بخش تلویزیون، فناوری‌هایی چون اولد را مطرح کردند. امسال میکرو ال ای دی است که پیشتاز شده و رزولوشن تصویری 8K نیز به آن پیوسته است. 8Kمعادل 7680 در 4320 پیکسل (حدودا 33 میلیون پیکسل در مجموع) است.

6- واقعیت افزوده می تازد

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

اپل با ARkit دنیای تازه‌ای از واقعیت افزوده را پیش روی توسعه دهندگان قرار داد و امسال سرویس‌ها و ابزارهای مرتبط را در نمایشگاه شامل پهپادهای نسل جدید و گوگل گلس 2.0 خواهیم دید.

7- هدفون بی سیم

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸

با عرضه هدفون بی سیم اپل / Airpods انقلابی میان سازندگان هدفون به وقع پیوست و امسال در CES شاهد عرضه هدفون‌های بی سیم زیادی خواهیم بود. برخی از هدفون‌های جدید سنسور ضربان قلب و … نیز در خود جای داده‌اند.

کوچکترین گوشی جهان ساخته شد
مشاهده