کاشت قیمت کل در مزارع سیل زده در عمق 15-20 سانتی متر آب. کار اغلب به صورت دستی انجام می شود. سپس سطح آب به تدریج پایین می آید تا مزارع در زمان برداشت خشک شوند.

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی بازدید-ایده در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برنج Oryza sativa ، گونه های علفی یک ساله با ساقه هایی به ارتفاع یک متر و برگ های پهن و خشن. زیر بغل های کوچک تک گل هستند ، معمولاً دارای ساقه هستند و در یک صفحه بزرگ و سر تکان دهنده جمع می شوند. این گل شش پایه دارد.

ETYMOLOGY: کلمه برنج از طریق آلمانی کم از لاتین oriza ، یونانی oryza ، از اصالت فارسی آمده است.

برنج در مناطق باتلاقی جنوب شرقی آسیا و مناطق گرمسیری استرالیا وحشی است و حداقل 5000 سال در هند و چین کشت می شده است. اکنون هزاران نوع شناخته شده است که به دو گروه عمده تقسیم می شوند: خوک کوهی که به صورت خشک رشد می کند و مجموع قیمت آن که در مزارع سیل زده یا آبیاری رشد می کند. در مناطق گرمسیری ، 15-20 گونه دیگر از جنس Oryza رخ می دهد.

مجوز: استفاده محدود

از نظر اصولی، برنج را می توان به دو نوع عمده تقسیم کرد: برنج دانه ای یا دانه بلند که برای برنج شل پخته شده است و ژاپونی با دانه های گرد بیشتری که هنگام پخت بهم می چسبند.

در چین، هند و جنوب شرقی آسیا، برنج به دلیل داشتن کالری زیاد و محتوای نشاسته زیاد، غذایی بسیار مهم است. در غذاهای هندی، تقریباً همه وعده های غذایی برنج به همراه نان است و در ژاپن و جنوب چین از ژاپونیکاری پخته شده به عنوان همراهی تقریباً برای همه غذاهای گوشت و ماهی استفاده می شود. علاوه بر این، آنها به صورت آرد برنج خرد می شوند که از آن در تولید رشته فرنگی استفاده می شود.

در ایالات متحده آمریکا و اروپا، بیشتر برنج های آب پز به عنوان همراه استفاده می شود، اما غذاهای واقعی برنج مانند پا و ریزوتو نیز شناخته شده اند.

برنج شیر پخته، که اغلب با شکر، کره، تخم مرغ یا خامه مخلوط می شود، در بیشتر دنیا اساس کیک و دسر مانند پودینگ برنج و ریزالامند را تشکیل می دهد.

تولید و تجارت جهانی

برنج یکی از مهمترین غذاها و غذای اساسی است که حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود. مردم در جنوب شرقی آسیا. کل تولید، در مجموع تقریباً به اندازه تولید گندم و ذرت، 738 میلیون است. ( t 2012 ) بزرگترین تولیدکنندگان چین و هند ( به ترتیب 28 و 21 درصد )، اندونزی، بنگلادش و سایر کشورهای منطقه نیز تولید کنندگان بزرگی هستند، در مجموع تا 85 درصد برنج جهان را برداشت می کنند. در مقابل، تولید در کشورهایی مانند برزیل، ایالات متحده، ایتالیا و فرانسه بسیار ناچیز است، اما از اهمیت محلی برخوردار است.

اکثر قریب به اتفاق محصول به صورت محلی مصرف می شود و فقط چند درصد آن در تجارت جهانی گنجانده شده است. مقادیر و تامین کنندگان از سال به سال با تولید محلی و شرایط بازار متفاوت است. اغلب اوقات، ایالات متحده صادر کننده اصلی است. بخشی رو به افزایش اما متوسط ​​متشکل از انواع با کیفیت ویژه مانند برنج باسماتی و یاسمن است.

تاریخ

کشت برنج در هند و چین حدود 3000 سال قبل از میلاد متداول شد. برنج به سرعت به غذای اصلی مردم قسمتهای وسیعی از آسیا تبدیل شد و یک کشت بسیار فشرده تراکم جمعیت را بسیار زیاد کرد. از هند و چین این کشت با فتوحات اعراب به اسپانیا و سیسیل و از دهه 1400 گسترش یافت. ایتالیای شمالی به مهمترین منطقه برنج اروپا تبدیل شد. در دهه 1600 تولید نیز در آمریکای شمالی آغاز شد.