امام جمعه تبریز: رئیس جمهور مواضع ایران را با اقتدار در خانه دشمن مطرح کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دومین همایش تجلیل از فرماندهان و جانبازان ، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز با اشاره به اینکه خدمات نیروی هوایی در جنگ تحمیلی فراموش نمی شود، اظهار داشت: فداکاری های این بزرگ مردان در تاریخ ماندگار است و خدمات و تلاش های فداکاران نیروهای هوایی در بخش های فنی و پروازی، نباید هیچوقت از یادها برود.

وی نیروی هوایی را مرکز فداکاری در زمان دفاع مقدس خواند و افزود: عزت و اقتدار امروز به برکت نیروهای مسلح و مخصوصا نیروی هوای ارتش است.

آل هاشم با اشاره به سخنرانی اخیر ریاست جمهوری در سازمان ملل متحد، ابراز داشت: اگر ریاست جمهوری در سازمان ملل، با اقتدار هرچه تمام در خانه دشمن و در برابر دشمن مواضع ایران را مطرح کرد، به برکت خون شهدا است.

وی در پاسخ به کسانی که نسبت به گرامیداشت هرساله هفته دفاع مقدس ایراد می گیرند، گفت: نهضت عاشورا بعد از 14 قرن به واسطه تکرار زنده و پویا نگه داشته شده است و اگر این تکرار وجود نداشت، عاشورا از بین می رفت و دفاع مقدس نیز چنین می شد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید نسل های آینده بدانند گذشتگانشان چه فداکاری و ایثارهایی در دوران دفاع مقدس انجام داده اند و باید بدانیم این فرهنگ به هیچ وجه قابل فتح نیست و باید نسل به نسل آن را منتقل کنیم.

وی نیروهای مسلح را محبوب ترین قشر دانست و خاطرنشان کرد: نیرو هوایی بعد از جنگ هم فداکاری هایی داشته است و در کنار سپاه قدس به مبارزه علیه جبهه کفر پرداخته است.

تثبیت قیمت در کانال ۸۹۰۰ تومان با وجود افزایش عرضه ارز صادراتی
مشاهده

آل هاشم تجلیل از این نیروها را تجلیل از مردانگی و مروت دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس  این عزیزان بودند که مردانه جنگیدند و مردانه فداکاری کردند.