یک مدرسه‌ی کسب‌وکار در پاریس به‌زودی از هوش مصنوعی و تحلیل و تشخیص چهره استفاده کرده تا بفهمد آیا دانشجویان در کلاس توجه می‌کنند یا نه.

تقریبا ۱۰ سال است که کلاس‌ها و دوره‌های مجازی در دنیا برگزار می‌شوند با این حال هنوز کیفیت و نتیجه‌ی خوبی ندارند. این بار دانشمندان راهکار جدیدی ارائه داده‌اند تا توجه بیشتری جلب کنند. این نرم‌افزار تحلیل چهره که Nestor نامیده می‌شود، برای کلاس‌های آنلاین مجازی در ESG business school از اول پاییز شروع به کار می‌کند.

ایده‌ی ساخت این نرم‌افزار بهتر کردن عملکرد دانش‌آموز و همچنین اساتید است! این نرم‌افزار از وب‌کم دانش آموزان استفاده می‌کند تا حرکات چشم و حالت صورت را ردیابی کند. این اطلاعات تحلیل می‌شود و به ما کمک می‌کند بفهمیم آیا دانش آموزان به صحبت‌های مدرس توجه می‌کنند یا نه. بعد سوالاتی را بر اساس قسمت‌هایی از درس که دانش‌آموزان توجهی کمتری داشته‌اند طراحی می‌کند.

علاوه بر این معلمان و اساتید می‌توانند ببینند چه زمان‌هایی دانش‌جویان کمتر به درس گوش‌داده‌اند و با این اطلاعات مهارت‌های تدریسشان را اصلاح کنند.

در گام اول این تکنولوژی برای کلاس‌های مجازی استفاده می‌شود. اما سازندگان این نرم‌افزار امیدوارند بتوانند در کلاس‌های حضوری هم از این تکنولوژی استفاده کنند و در همان زمان به افراد بازخورد بدهند.

مسئله دیگری که اهمیت دارد این است که دانش آموزان چه وقت تمرکز بیشتری دارند و این چقدر بر عملکرد آن‌ها و یادگیری‌شان موثر است. بنابراین این اطلاعات کمک می‌کند مدرسان برنامه‌ریزی زمانی بهتر و مؤثرتری داشته باشند. درنتیجه یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان بالا می‌رود.

ناسا اعلام کرد؛ کشف سیاره‌‌ای مانند زمین
مشاهده