بارش شدید باران توام با سیلاب به دنبال اعلام هواشناسی مازندران از غرب مازندران به صورت رگباری و شدید مقطعی آغاز شده و اکنون همه نقاط مرکزی و شرقی مازندران را فرا گرفته است.

بر اساس گزارشات خبرنگاران تسنیم در شهرهای مازندران، بارش شدید باران همراه با صاعقه شدید هم اکنون در آمل صورت گرفته و سبب قطع برق مناطق شهری و روستایی نقاطی از آمل شده است.

در پی باد و باران شدید در نکا برق برخی نقاط شهر نکا در شرق استان قطع شده است. بیشترین شدت بارش‌های عصر امروز در ساری و نکا بوده و هم اکنون ستاد مدیریت بحران در شهرداری نکا تشکیل شده است.

شکسته شدن درختان قدیمی در خیابان پشت هتل مازندران ساری سبب مسدودی و ترافیک جاده بلوار پاسداران ساری شده و مناطقی از خیابان‌های علمیه، گل بستان و خیابان‌های اطراف میدان امام حسین (ع) نکا نیز مملو از سیلاب شده و نیروهای آتش‌نشانی و امدادی شهرداری در حال امدادرسانی هستند.

صاعقه و کمای جوان فریدونکناری

از فریدونکنار خبر رسیده که رعد‌و‌ برق در فریدونکنار جوانی را به کما فرستاد. جوان 25 ساله خرم‌آبادی که حین اسب‌سواری دچار حادثه شد از مرگ نجات یافت اما حالش وخیم است.

رعد و برق به همراه قطعی برق در اکثر مناطق ساری ادامه دارد و همزمان با وزش باد و رعد و برق، برق مناطقی از ساری قطع شد که تاکنون ادامه داشته است. آبگرفتگی معابر، پیاده‌روها و زیرگذرها در برخی قسمت‌های شهر ساری تردد را برای شهروندان سخت و غیرممکن کرده است.

ماموران شهرداری در آغازین ساعات توفان برای برطرف کردن آبگرفتگی در سطح شهر حضور دارند. ترافیک و آبگرفتگی معابر از مشکلاتی است که بارش رگباری عصر امروز جمعه در ساری ایجاد کرده که هم اکنون ادامه دارد.

معاون وزیر ارشاد: نشر قرآن نیاز به استفاده از ابزارهای نوین دارد
مشاهده

بر طبق پیش‌بینی هواشناسی با بارش امروز جمعه هوای استان بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و احتمال بارش برف امشب در کوهستان‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به اینکه مردم کنار تیربرق، درخت، رودخانه، پنجره فلزی و خودرو نباشند گفت: بارندگی تا بعدظهر شنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌مان وقوع سیلاب در ارتفاعات است گفت: مردم از تردد در محل‌های ناامن خودداری کنند. باران و ترافیک مسافران برگشتی از مازندران را زمین‌گیر کرد و با وجود آغاز محدودیت‌های ترافیکی از ظهر امروز بارش باران و حجم زیاد تردد در جاده‌های مازندران از عصر امروز منجر به ترافیک سنگین شد و مسافران را در جاده‌های این استان منتهی به تهران مشکلاتی ایجاد کرده است.

در پی استقرار سامانه ناپایدارجوی در مازندران، با آغاز بارش‌های تگرگ و تند باد لحظه‌ای با پوشش ابرهای سیاه باران‌زا آسمان استان زودتر از زمان شامگاهی تاریک شد.

بر اساس گزارش کارشناسان هواشناسی مازندران بارش در مناطق مختلف با شدت همراه شده تا جایی که در ساری آسمان تیره با ابرهای سیاه و رگبار و رعد وبرق  همراه است. هنوز از میزان بارش از ایستگاه‌های هواشناسی گزارشی دریافت نشده است.

روابط عمومی فرودگاه ساری اعلام کرد: پرواز امروز شرکت هواپیمایی آسمان مسیر اهواز – ساری – اهواز به علت بدی آب و هوای ساری لغو شد.