اوسیانو دآ کروز در حاشیه تمرین امروز (جمعه) تیم ملی فوتبال گفت: این مرحله دوم آماده‌سازی تیم ملی است. مرحله اول برای دیدار برابر ازبکستان بود و اکنون دیداری با بولیوی را خواهیم داشت. با توجه به اینکه یک دیدار در پیش داریم فرصت زیادی داریم تا بازیکنان متوجه شوند اعضای کادر فنی چه توقعی از آنها دارند تا خودشان را برای جام ملت‌ها آماده کنند.

وی افزود: لیگ‌های اروپایی ادامه دارد و طبیعتا بازیکنان لژیونر بعد از بازی‌های خود به ما ملحق می‌شوند. تعدادی از بازیکنان ما در پرسپولیس و تراکتورسازی بودند که چند روز تمرین نداشتند. پرسپولیسی‌ها امروز به ما ملحق شده و تراکتوری‌ها فردا اضافه می‌شوند. پس از پایان روزهای شنبه و یکشنبه هم دیگر بازیکنان به ما ملحق می‌شوند تا تیم کاملی در اختیار
داشته باشیم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه برخی از پیشکسوتان از جمله علی پروین به تعداد کم بازیکنان پرسپولس در تیم ملی معترض هستند، گفت: در درجه اول باید به باشگاه بزرگ پرسپولیس تبریک بگویم که نتیجه بسیار خوبی بدست آورد. بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بسیار خوب و فوق العاده پشت سر گذاشتند و برای فوتبال ایران خوب و خبر خوشحال کننده بود و مهم این است که تمرکزشان را برای بازی برگشت بگذارند. درباره توجه به تیم‌های مختلف، باید بگویم اعضای کادر فنی تیم ملی، همه تیم‌ها را از جمله سپاهان، تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس را مدنظر دارد و همه را از نزدیک رصد می‌کنیم. در فوتبال ایران و جهان، همه کارشناس هستند و همه فکر می‌کنند فوتبال را به خوبی می‌فهمند، اما در حال حاضر یک نفر است که می‌تواند تصمیم‌گیری کند و آن هم کارلوس کی‌روش  است و همه باید به آن توجه کنند.

فوتبال جهان| آلگری: بازی عاقلانه، دلیل پیروزی‌مان مقابل والنسیا بود/ حضور رونالدو به ما امنیت و اعتماد به نفس می‌دهد
مشاهده

دآ کروز در رابطه با حضور رامین رضاییان در ساختمان پِک و تمرین امروز تیم ملی فوتبال با وجود اینکه دعوت نشده است، گفت: رامین جزو دعوت شده‌ها به تیم ملی نیست، اما تا جایی که حافظه‌مان یاری می‌کند، بازی‌های گذشته او را به خاطر داریم و او جزو ماتریس ما قرار دارد. رامین تقریبا بازی‌های مقدماتی جام جهانی را بازی کرد و در تک تک مسابقات ما در جام جهانی هم حضور داشت.

وی ادامه داد: رضاییان در حال حاضر در فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب تیم فصل آینده خود است. این تصمیم شخصی او خواهد بود و من فکر می‌کنم دیر یا زود باید تصمیمش را بگیرد، اما به جای اینکه هیچ کاری انجام ندهد، چرا به تمرین تیم ملی نیاید؟ او جزو این خانواده است. البته در لیست تیم ملی نیست، اما جزیی از این خانواده است.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص دعوت سردار آزمون به تیم ملی گفت: برای سردار بسیار تلاش می‌کنیم. جلسه‌ای بین کارلوس کی‌روش و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و پس از این جلسه، مطالبی را به شما عرض می‌کنیم. مطمئن هستیم که خبر مثبتی برای هواداران فوتبال خواهد بود.