محمدرضا منصوری در نشست اجرای طرح مسجد تا مسجد که در محل شهرداری ساوه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح مسجد تا مسجد نقطه عطفی در آینده شهر ساوه خواهد بود و قطعا اجرای این پروژه مهم علاوه بر حفظ آثار باستانی و تاریخی ساوه سبب رونق گردشگری و در نتیجه ایجاد رونق و درآمد در این شهر خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون محل اجرای این طرح از پرسابقه‌ترین محله‌های ساوه به سبب قدمت است این در حالیست که به دلیل تبدیل شدن به بافت فرسوده به یکی از محروم‌ترین محله‌های شهر تبدیل شده بنابراین اجرای این پروژه سبب احیای منطقه نیز خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: اجرای این طرح به سبب عظمت و حجم بالای این پروژه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستان است که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، پیشنهاد تهیه زمین مورد نیاز به میزان یک هزار قطعه برای جابجایی تملکات محل اجرای این طرح، در مرکز استان مطرح و مورد موافقت قرار گرفته و مراحل کشوری آن در حال پیگیری است.

اجرایی شدن پروژه‌های شهرداری گامی در مسیر توسعه ساوه

شهردار ساوه ن نیز در این مراسم با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم شهری در شهرستان ساوه اظهار داشت: از ابتدای فعالیت شهرداری در دوره پنجم فعالیت شورای شهر، سه برنامه مهم در اولویت قرار گرفته که شامل احداث کمربندی‌های شرق، جنوب و غرب با هدف تکمیل رینگ اطراف شهر، احداث شهرک صنوف مزاحم برای استقرار دو هزار واحد کارگاهی و طرح محور مسجد تا مسجد بوده است.

میزبانان رقابت‌های جهانی کشتی تا سال ۲۰۲۱ مشخص شدند
مشاهده

سید مهدی حسینی افزود: قطعا با اجرایی شدن این سه پروژه، ساوه همانند دیگر شهرهای موفق در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

ضرورت توجه بیش از پیش به بخش گردشگری ساوه

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصت استفاده از ظرفیت های تاریخی و گردشگی در این شهر مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: اجرای طرح مسجد تا مسجد می تواند گامی موثر در این زمینه باشد اما تحقق این امر نیازمند همکاری تمامی دستگاهها و ظرفیت های شهرستان است چون شهرداری و شورای اسلامی شهر به تنهایی توان انجام آن را نخواهد داشت.

احمد حاج امینی افزود: بررسی های انجام شده از مدت اقامت مسافران نورزی و تابستانی در ساوه نشان می دهد که حدود 99 درصد از این مسافران فقط یک شب را در این شهر اقامت داشتند و دلیل آن نبود جاذبه گردشگری و مراکز اقامتی مناسب بوده است.