محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال تسنیم که آیا قرار است تغییراتی در دولت صورت گیرد؟ گفت: بله تعدادی از وزرا هفته آینده به مجلس معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت تلاش زیادی کرده تا بازار ارز و کالا سامان یابد، گفت: خوشحالیم که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده و با همکاری سایر دستگاه‌ها و اتخاذ سیاست توسط بانک مرکزی برای واردات طلا به کشور بر روی بازار تاثیر گذاشته و امیدواریم بازار روال عادی داشته باشد.

واعظی تصریح کرد: قیمت ارز، این ارقام نیست و اینکه امروز در سامانه نیما 7500 تومان است از این هم پایین‌تر است. توصیه ما به مردم این است که در بخش‌های ماندگار و کم خطر سرمایه گذاری کنند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بازار ارزی که 1 درصد سهم اقتصاد کشور را داراست و با یک مداخله کوچک تغییر می‌کند، مردم در این بازار ضرر می‌کنند و سعی دولت در کنترل بازار است.

به گزارش تسنیم،‌ واعظی در بخش دیگری از گفت‌و‌گویش با خبرنگاران درباره اعتراض ها به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اظهارداشت: این موضوع به یک کار کارشناسی در مجلس نیاز دارد و نه این که موافقین کاری کنند که مجلسی ها کار خود را به درستی انجام ندهند و نه این که مخالفین کاری کنند که مجلسی ها تحت فشار قرار بگیرند، به نظر من هر طرف بخواهد فضاسازی بیرونی انجام دهد، کار نادرستی است.

ملکی: در ۲ سال گذشته یک ریال هم از دولت پول نگرفته‌ایم/ تا سال ۹۸ مشکل ریالی در باشگاه استقلال نداریم
مشاهده

رییس دفتر رئیس‌جمهور درخصوص پناهندگی یکی از کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری به سوئیس گفت: این اتفاق در سفر رئیس‌جمهور رخ نداده است، این فرد مدتی قبل کاری در امور کنسولی داشت که به تنهایی به این کشور سفر کرد. این فرد تاکنون به کشور بازنگشته است و بیش از هر کسی خانواده وی موضوع را دنبال می کنند که به کشور بازگردد.

واعظی در پاسخ به این که آیا با عضویت در FATF گشایشی در حوزه اقتصادی ایران ایجاد می شود،‌ اظهار داشت: ایران عضو کارگروه ویژه اقدام مالی نیست و چهار لایحه مرتبط با FATF ارتباطی به عضویت این کشور در آن ندارد. یکی از این چهار لایحه در رابطه با پولشویی است و اگر بخواهیم ارتباط بانکی خود را با دنیا برقرار کنیم باید استانداردهایی را در کشور داشته باشیم واین چهار لایحه چهارچوب این اقدام را به ما می دهد که دیگران چگونه با ایران رفتار کنند. اگر این لایحه را تصویب نکنیم اتفاقی نمی‌افتد، اما آنها با ما کار نمی‌کنند و اگر تصویب کنیم استانداردی برای همکاری با ایران می‌شود.

واعظی با بیان اینکه برای این که روابط بانکی را با تمام کشورهای دنیا و حتی کشورهایی که با آنها بسیار نزدیک هستیم، تنظیم کنیم باید مساله پولشویی را روشن کنیم،  اظهار داشت: بخشی از این لوایح به دولت دهم بازمی‌گردد و اقدامات آن در شورای عالی امنیت ملی و مجلس انجام شد که موافق آن هستیم و چیزی نیست که بگوییم طور دیگری باشد، بلکه استانداردی است که همه کشورهای دنیا آن را رعایت می‌کنند. مخالفت‌ها مربوط به موضوع دیگری است که هنوز وارد آن نشده‌ایم و اگر در آن زمان گشایشی بوجود آمد به دلیل این بود که لوایح در مجلس فعال شد و الان تا 23 مهرماه ایران مهلت دارد و اگر این کار انجام شود، فکر می‌کنیم گشایشی ایجاد می‌شود.

سمنان| اولویت مخترعان برطرف کردن نیازهای مردم باشد
مشاهده

به گزارش تسنیم، رئیس دفتر ئیس‌جمهور در ادامه درباره سرنوشت انتخاب سخنگوی دولت و اینکه وی قرار است این مسئولیت را بر عهده بگیرد گفت: من سخنگو نیستم.

وی افزود: بحث سخنگویی آقای ربیعی را هم نشنیدم.

رییس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این که آیا رحمانی فضلی سخنگوی دولت خواهد بود، گفت: براساس حکمی که برای وی صادرشد اطلاع رسانی را انجام می‌دهد، ستاد بزرگی متشکل از دولت، قوه قضاییه و مجلس در بخش اقتصادی تشکیل شده که کار اطلاع رسانی آن برعهده رحمانی فضلی است. اینکه امروز سخنگوی دولت ایشان باشد خیر همان کاری که در حکم ایشان به وی محول شده انجام می‌دهند.

وی در ارتباط با انتخاب سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر رییس جمهوری بخواهد از بیرون فردی را انتخاب کنند هنوز به این موضوع وارد نشده ولی راحت تر است چرا که اگر فردی از داخل دولت باشد با توجه به مسئولیتی که دارد، مشکل خواهد بود. رییس‌جمهور علاقمند است کسی که انتخاب می‌شود وقت بیشتری بگذارد و دسترسی به وی بیشتر باشد. به هر حال تصمیم را رییس جمهوری خواهند گرفت که از داخل انتخاب کنند یا از خارج دولت و تا زمانی که فردی را برای سخنگویی دولت معرفی نکردیم از وزارتخانه‌ها و وزرا خواسته شده با رسانه‌ها سخن بگویند.