هفتمین برنامه «عصری با نمایش» به نمایشنامه خوانی «توضیح صحنه» نوشته و کار کیوان سررشته اختصاص دارد. این نمایشنامه روزهای پنجشنبه و جمعه 12 و 13 مهر ماه در خانه نمایش مهرگان نمایشنامه خوانی می‌شود اما اجرای آن در روز جمعه ، به دلیل همزمانی با شهادت امام زین‌العابدین (ع) به جای ساعت 15 راس ساعت 20 و سی دقیقه برگزار خواهد شد.

از سوی گروه اجرایی این جلسه عنوان شده است که «توضیح صحنه» اجرایی است درباره‌ی مکان و خاطره. از دریچه‌ی خاطرات به مکان نگاه می‌کند و از دریچه‌ی مکان به سراغ خاطره می‌رود. این پروژه‌ ادامه‌دار، در هر مرحله تلاش می‌کند هدف خود را در شکل جدیدی از امکانات بیانی تئاتر و ویژگی‌های محل اجرای خود بیابد. «توضیح صحنه» یک تئاتر دراماتیک نیست؛ به این معنا که در آن نشانی از تقابل، پلات و شخصیت‌های نمایشی نیست.

این نمایشنامه که نوشته و کار کیوان سررشته است، با نقش‌خوانی خود او، وانا همتی، نوید فیاض، آلینا ویسی، محمد خاکساری، یکتا نجات‌پور نمایشنامه خوانی می‌شود.

نمایشنامه «عشق لرزه» به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی شیوا خسرومهر در خانه نمایش مهرگان خوانش می‌شود.«عشق لرزه» اثری از نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و فیلسوف فرانسوی اریک امانوئل اشمیت است که توسط شهلا حائری ترجمه و به کارگردانی شیوا خسرومهر شنبه 14 مهر ماه، ساعت 20 خوانش می‌شود.

در این اثر کسری ذوالفقاری، شیوا خسرومهر، ماندانا عصری، گلشید بحرانی و عسل لباسچی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور کارگردان مصطفی موسوی منش، توضیح صحنه خوان کتایون سیف الهی، دستیار کارگردان امید شکرانه و علیرضا حمداللهی، موسیقی حسین عطری، نور مصطفی اسفندیاری، عکس نیلوفر رازمند، تبلیغات رسانه ای رضا فیروز جایی، هماهنگی مصطفی گلی ومجری طرح آموزشگاه نیان.

سرپرست معاونت استانداری گیلان: جاری‌شدن سیل آب شرب ۵۰۰۰ خانوار را قطع کرد
مشاهده

نمایشنامه «مُرده ریگ» به قلم تهمینه محمدی و کارگردانی پریا طاهری نیز در  شنبه 14 و 21 مهرماه 97 ساعت 20:30 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

مریم علی‌نیا، ساغر رادنژاد/بهاره خالقی، رُزمریم کاظمی، پریا طاهری و فرید فرمانبرداری خوانشگران این اجرا هستند.