واکاوی پرونده علمی فائزه هاشمی که در دوره تصدی مرحوم هاشمی در هیئت موسس و امنا به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در آمده، بر تخلفات محرز در این پرونده دلالت می‌کند.

واکاوی پرونده علمی فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی که در دوره تصدی پدرش در هیئت موسس و امنا به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در آمده است و در این دوره علی رغم قراردادی بودن رئیس گروه شده و حتی در مقطعی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس شده است، حاوی تخلفات محرزی است که باعث اخراج وی از دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

بر اساس این گزارش، هیچ مدرکی مبنی بر مصاحبه عمومی در پرونده وی وجود نداشته، در حالی که یکی از الزامات پذیرش افراد به عنوان هیئت علمی دانشگاه دولتی و غیر دولتی مصاحبه عمومی است که البته ممکن است به خاطر انتساب وی به مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئولین وقت دانشگاه در آن دوره از انجام این مصاحبه پرهیز کرده باشند.

این در حالی است که موضوعاتی نظیر حبس، حمایت از فرقه ضاله بهائیت، حمایت از روند بدحجابی و امثال مسیح علی نژاد و … در سوابق فائزه هاشمی غیر قابل انکار است.

همچنین اساسا موضوع جذب فائزه هاشمی در شورای جذب مطرح نشده و مسئولین وقت واحد،  سرخود اقدام به جذب نامبرده با سفارش‌های رسمی و غیر رسمی می‌کنند.

سوم اینکه نتیجه ارزشیابی فائزه هاشمی بهرمانی از 165 برابر 82/03 یعنی زیر 50 درصد است و در پرونده وی مدرکی دال بر قبولی در مصاحبه علمی موجود نیست. این ارزشیابی مشتمل بر شاخص‌هایی نظیر چاپ مقالات در مجله‌های معتبر علمی، چاپ و تالیف کتاب، شرکت در پروژه‌های پژوهشی و … است که متاسفانه فائزه هاشمی نتوانسته نمره لازم را کسب نموده ولی با این حال در یک تخلف آشکار علمی و قانونی در زمان تصدی پدر مرحومش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس جذب شده است.

پورقناد: معیار ما برای کمک‌رسانی درصد رسمی جانبازی نیست/درخواست جانباز ارمنی برای زیارت امام رضا(ع)
مشاهده

نکته دیگر اینکه شرکت فائزه هاشمی در فراخوان 921 جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز خالی از اشکال نبوده زیرا حداکثر سن در فراخوان باید 40 سال باشد در حالی که وی متولد سال 1341 است و در زمان ثبت نام در فراخوان 51 ساله بوده است. در حالی که در پرونده ایشان در همان فراخوان، شرایط سنی او مورد تایید قرار گرفته است.

با این تخلف محرز به نظر می‌رسد مسئولان کنونی دانشگاه آزاد اسلامی باید هر چه سریع‌تر نسبت به استیفای حقوق از دست رفته دانشگاه و دانشجویان چه به لحاظ مادی و چه معنوی اقدام کنند و اخراج فائزه هاشمی کمترین کاری است که می‌توانسته صورت بگیرد.

گفتنی است روز گذشته نیز خبری مبنی بر پشت پرده مدرک فاطمه هاشمی دختر دیگر مرحوم هاشمی رفسنجانی منتشر شد که حکایت از تقلب و غیرمعتبر بودن مدرک وی داشت که منجر به اخراج وی از دانشگاه آزاد اسلامی شد.