امیر امین شریفی، مدیر عامل  کافه بازار در نشست خبری رویداد کژوال­کمپ که توسط کافه‌بازار‌ و آواگیمز برگزار می­شود، گفت: مهمترین کار کافه بازار برای صنعت بازی­سازی، فراهم کردن فضای دیدن و خرید بازی بوده که عاملی شده است تا چرخ صنعت بازی سازی بچرخد و درامد حاصل از فروش این بازیها به توسعه دهنده‌­ها کمک کرده است تا بتوانند به سراغ ساخت باز­های بعدی خود بروند.

وی با اشاره به انتشار رسمی بازیها در کافه‌بازار‌ اظهار کرد: عدم رعایت کپی­‌رایت و خرید ارزان بازیهای خارجی در بازیهای کامپیوتری، یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت بازیهای ایرانی در این زمینه بود.

مدیرعامل کافه‌بازار‌ افزود: کافه بازار تلاش کرده است با روشهای مختلفی از جمله برگزاری کمپین، از بازیهای ایرانی حمایت کند و در همین راستا اخیرا کمپین متولد ایران برگزار شد.

امین شریفی خاطرنشان کرد: بیش از 30هزار بازی ایرانی از حدود چهارهزار توسعه دهنده در کافه بازار منتشر شده است که آمار رشد درامدی این بازیها، از در حال رشد بودن صنعت بازی‌سازی خبر می­دهد.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از 2میلیون کاربر از کافه بازار بازی خریده­اند و روند رشد بازیها از اپلیکیشن‌ها بیشتر بوده‌­است.

مدیرعامل کافه‌بازار‌ تصریح کرد: کافه بازار با توجه به روند رشد بازیها، امسال برای سرعت دادن به پیشرفت این صنعت، سرمایه‌­گذاری کرده است و ایونت کژوال خروجی این کار است.

شروین راد، مدیر توسعه و تولید بازی کافه بازار، هدف رویداد کژوال کمپ را فراهم کردن فضا برای تیمهای کوچک برای استفاده از تجربه مربیان و بازی‌های ایرانی و تولید کارهای موفق در بازار ایران عنوان کرد و گفت: سه پارامتر طراحی و تولید با هدف استفاده از پتانسیل پلتفرم داخلی، شناخت مخاطب و تولید در سبک‌های پتانسیل‌دار برای موفقیت بیشتر، استفاده از المان‌های فرهنگ و زندگی ایرانی جذاب برای مخاطب برای این رویداد تعیین شده‌­است.

فوتبال جهان | قهرمانی پاراگوئه در جام ملت‌های کوتاه قامتان آمریکا با ستایس لیونل مسی
مشاهده

وی یاداور شد: برای تیمهای اول تا سوم این رویداد، 25، 15 و 10 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است و این فرصت هم برای شرکت کنندگان وجود دارد که برای بورسیه توسط کافه‌بازار‌ و آواگیمز انتخاب شوند.

راد خاطرنشان کرد: داوری این رویداد به عهده تیم پروموشن بازیهای کافه‌بازار‌ است و بازیها بر اساس معیارهای فیچرینگ، داوری می­شوند.

 

طاها رسولی، مدیر برنامه‌های آواگیمز، زمانبندی رویداد کژوال­کمپ را اینگونه شرح داد: به تیمها تا 15مهر فرصت ثبت‌­نام و معرفی بازی­ مورد نظرشان داده شده است و تا کنون 115تیم ثبت‌نام کرده‌­اند که با محدودیت ژانر در این رویداد، تلاش شده است تیمها به دنبال ژانرهای تکراری نروند و از ژانرهایی استفاده شود که در جهان موفق بوده­اند اما در ایران تولیدکنندگان به سراغ آنها نرفته­‌اند.

وی اضاف کرد: بعد از اتمام ثبت‌نام، تیمها دوهفته فرصت دارند تا نمونه اولیه بازی را بسازند و در مرحله بعد تیمها یک ماه فرصت دارند و باید زمانبندی آن را ارائه کنند و تیمهای راه­یافته به این مرحله، دسته بندی و به مربیها سپرده می‌شوند؛ مربیها از بین کسانی انتخاب شده­‌اند که در بازار بازیسازی داخلی، تجربه موفق داشته­‌اند.

رسولی تصریح کرد: تا 30آبان تیمها فرصت دارند تا نسخه آلفا بازی را ارائه کنند و در این مرحله، تیم داوری بازخورد خود از بازی را به تیمها می­دهند تا بازی تصحیح شود و این بازخوردها تاثیری در امتیاز تیمها نخواهد داشت.

مدیر برنامه­‌های آواگیمز یاداور شد: در آخرین مرحله، تیمها 30آذر نسخه سافت‌لانچ بازی را از طریق کافه بازار منتشر می­کنند و می­توانند از مخاطب بازخورد بگیرند و در این زمان، تیم داوری کار خود را شروع می­کند و بهمن امسال همزمان با کافه گیمز، اختتامیه این رویداد خواهد بود.

هشدار جدی اروپا به عربستان برای ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی
مشاهده

طاها رسولی توضیح داد: 11مربی برای این رویداد حضور دارند که از هر بازی پرفروش در بازار، حداقل یک نفر در بین مربیها وجود دارد.