سخنگوی کمیسیون‌شوراهای مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

شرایط تبلیغات برای کاندیداهای انتخابات در رسانه ملی تغییر کرد.اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 10 مهر) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی در تشریح ماده 16 این طرح ادامه داد: در این ماده به این مسئله اشاره شده  که در انتخابات صداوسیما در صورت امکان می تواند برنامه و زمان‌بندی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم کند که امکان برخورداری نامزدها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد همچنین ترتیب تبلیغات انتخاباتی نامزدها از صداوسیما با رعایت برابری نامزدها به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

سخنگوی کمیسیون‌شوراهای مجلس در همین راستا افزود: صداوسیمای استان و دستگاه اجرایی در ارائه برنامه‌ها و امکانات خود به نامزدها مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات است.

سلیمی در تشریح ماده 21 طرح مذکور گفت: در این ماده نیز نیز آمده که به منظور نظارت بر منابع مالی و نحوه تأمین آن برای فعالیت‌های انتخاباتی، هیچ شخص و نامزدی نمی تواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نقدی و غیرنقدی جهت تأمین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه کرد در آن کند مگر به صورتی که در قانون معین شده است.

نماینده مردم سمیرم با اشاره به ماده 22 این طرح اظهار داشت: همچنین این ماده به این اشاره دارد که امکانات و منابع مالی فعالیت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات اعم از نقدی، غیرنقدی، مستقیم و غیرمستقیم باید از طریق دارایی شخص نامزد، کمک مستقیم احزاب و گروه های سیاسی، کمک های اشخاص حقیقی ایرانی، منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط مجاز است.

قباد شیوا: مسئولان شناختی نسبت به هنرمندان ندارند
مشاهده

وی در همین راستا تاکید کرد: دریافت و پرداخت کمک های نقدی و غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن مشخص باشد و هرگونه پرداخت باید از طریق اسناد بانکی، به صورت الکترونیکی یا شماره حساب انجام شود و مجازات متخلفان نیز مشخص شد.